Îndreptarea erorilor din documentele de plată a obligaţiilor fiscale
Ministerul Economiei şi Finantelor (MEF) a elaborat o nouă procedură de îndreptare a erorilor materiale din documentele de plată a obligaţiilor fiscale. Ordinul MEF nr.1311/2008 pentru aprobarea Procedurii a fost publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 340 din 2 mai 2008.
Potrivit noilor prevederi, procedura se aplică în următoarele situaţii: plata obligaţiilor fiscale s-a efectuat în alt cont bugetar decât cel corespunzător ori utilizând un cod fiscal eronat; în contul bugetar, inclusiv în contul unic, au fost achitate şi alte obligaţii fiscale decât cele prevăzute a se achita în contul respectiv. Actul normativ abrogă Ordinul Ministerului Finanţelor Publice (OMFP) nr. 2089/2006, care includea în categoria erorilor constatate în completarea documentelor de plată de către debitori privind obligaţiile fiscale orice erori cu privire la modul de completare a documentelor de plată, cu excepţia informaţiilor referitoare la suma înscrisă pe documentele de plată şi data plăţii. De asemenea, potrivit procedurii aprobate prin OMFP nr. 2089/2006, nu se puteau îndrepta erorile privind sumele virate pe conturi bugetare administrate de creditori bugetari diferiţi.
Potrivit OMEF nr. 1311/2008, îndreptarea erorilor materiale din documentele de plată se va face pe baza unei cereri depuse la organul fiscal competent în administrarea contribuabilului. Cererea trebuie să cuprindă următoarele elemente: datele de identificare ale debitorului;
indicarea erorii ce urmează a fi îndreptată; modul în care va fi reconsiderată această plată; numărul şi data documentelor prin care s-au stabilit ori s-au individualizat sumele de plată (titlurile de creanţă) pentru care se solicită corectarea erorii materiale din documentul de plată; numărul şi data documentului prin care s-a efectuat plata iniţială; suma totală achitată prin documentul de plată iniţial; data plăţii. La cerere vor fi ataşate o copie a ordinului de plată, o copie a extrasului de cont, copii de pe titlurile de creanţă, precum şi documentele care atestă eroarea produsă. Totodată, Ordinul stabileşte că, în cazul erorilor materiale constând în virarea eronată a obligaţiilor de plată la altă unitate de trezorerie şi contabilitate publică decât cea la care trebuie achitată suma, cererea prevăzută se va depune la organul fiscal în a cărui rază s-a efectuat plata eronată care urmează să transmită o copie a cererii depuse de debitor, inclusiv a anexelor la cerere, organului fiscal competent în administrarea debitorului, procedând la întocmirea referatului cu propuneri de soluţionare a cererii debitorului.
Cererea debitorului de îndreptare a erorilor materiale din documentele de plată se va soluţiona în termen de 45 de zile de la înregistrarea acesteia, unitatea fiscală competentă transmiţând contribuabilului un exemplar al notei privind corecţia erorilor materiale din documentele de plată întocmite de debitori prin care s-au achitat obligaţii fiscale.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.