Documente şi taxe la înregistrarea agenţilor economici
Solicitarea efectuării înregistrării în registrul comerţului se face la Biroul unic din cadrul Oficiului Registrului Comerţului (ORC) Bihor de pe lângă Tribunal de către fondatori, administratori sau de reprezentanţii acestora, precum şi de orice persoană interesată, în condiţiile legii, prin completarea cererii de înregistrare tip.
Documente necesare la înregistrarea agenţilor economici
Cererea trebuie să fie însoţită de următoarele documente necesare înregistrării, prevăzute de H.G. nr.991/2004: dovadă disponibilitate firmă; act constitutiv/act administrativ; act adiţional/hotărâre adunare generală; declaraţii pe proprie răspundere asociaţi/administratori; dovada sediu; dovada capital social; cazier fiscal; împuternicire; dovada disponibilitate emblemă; dovadă taxă judiciară de timbru; dovadă taxa publicare în Monitorul Oficial; declaraţie-tip pe propria răspundere privind autorizarea funcţionării; dovada efectuării vărsămintelor în condiţiile actului constitutiv; actele privind proprietatea asupra aporturilor în natură, iar în cazul în care printre ele figurează şi imobile, certificatul constatator al sarcinilor de care sunt grevate; actele constatatoare ale operaţiunilor încheiate în contul societăţii şi aprobate de asociaţi. Înregistrările în registrul comerţului se fac în baza unei încheieri a judecătorului delegat sau a unei hotărâri judecătoreşti irevocabile, în afară de cazul în care legea prevede altfel. Certificatul de înregistrare conţinând codul unic de înregistrare şi, după caz, a certificatul de înscriere de menţiuni va fi eliberat in termen de 3 zile, respectiv 5 zile calculat de la data înregistrării cererii potrivit dispoziţiilor Codului de procedură civilă , dacă judecătorul-delegat nu dispune altfel.
Nivelul taxelor percepute de ORC
Concret, pentru înregistrarea în registrul comerţului a unei firme care doreşte să-şi înceapă activitatea taxele, exprimate în RON, sunt următoarele: Verificare denumire firma şi rezervare - 10; Înregistrarea în registrul comerţului a autorizaţiei - 30; Modificarea uneia sau a mai multor înregistrări - 10; Verificare disponibilitate denumire firmă (cu listare) - 10; Verificare unicitate un sediu/asociat unic (cu listare) - 10.
Pentru înregistrarea în registrul comerţului a unui element al actului constitutiv, precum şi a altor date, care, potrivit legii, se menţionează sau se înregistrează în registrul comerţului, rezervare denumire firmă, respectiv rezervare emblemă - se achită taxa de 30 RON/ element.
De asemenea, la preschimbarea certificatului de înregistrare în mod curent, ca urmare a unor modificări, agentul economic are de achitat suma de 10 RON, iar pentru depunerea situaţiilor financiare anuale (sau la lichidare) - 10 RON. Pentru eliberarea unor documente din registrul comerţului, taxele sunt următoarele: extras de registru - 30 RON; certificat constatator - 30 RON; copii certificate - 4 + 0,20 / pagina certificată; duplicat certificat înregistrare şi, respectiv, anexa - câte 10 RON. Cât priveşte comisionul pentru serviciile oferite de Oficiul Registrului Comerţului la obţinerea Codului unic de înregistrare (C.U.I.), transmitere spre publicare în Monitorul Oficial al României a actelor prevăzute de lege, obţinere cazier fiscal şi altele asemenea, potrivit legii se achită câte 10 RON.
Asupra celorlalte taxe ce se percep de ORC pentru alte servicii, cu un alt prilej.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.