În baza prevederilor Ordinului Ministrului Finanţelor publice nr. 1123/2007, contribuabilii persoane juridice cu domiciliul fiscal în judeţul Bihor pot utiliza metoda de depunere a declaraţiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanţă ca metodă alternativă de depunere a declaraţiilor fiscale.

Prin această metodă se pot depune următoarele declaraţii fiscale: Declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetul de stat (100); Declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetele asigurărilor sociale şi fondurilor speciale (102); Declaraţia rectificativă (710); Declaraţia privind impozitul pe profit (101); Decontul de taxă pe valoarea adăugată (300); Decontul special de taxă pe valoarea adăugată (301); Decontul privind accizele (120). Pentru depunerea declaraţiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, contribuabilii utilizează serviciul "Depunere declaraţii" existent pe site-ul Ministerului Economiei şi Finanţelor, portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (http://anaf.mfinante.ro).
"Contribuabilii care optează pentru această metodă de depunere a declaraţiilor fiscale au obligaţia să solicite certificatul digital, care se eliberează gratuit de către Ministerul Economiei şi Finanţelor, pe numele persoanelor împuternicite pentru semnarea declaraţiilor fiscale. Solicitarea certificatului digital se face prin înregistrarea persoanei împuternicite pentru semnarea declaraţiilor ca utilizator al serviciului "Depunere declaraţii" şi depunerea formularului 140 "Cerere pentru obţinerea certificatului digital", aflat pe site-ul Ministerului Economiei şi Finanţelor, portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. În situaţia în care aceeaşi persoană fizică reprezintă mai mulţi agenţi economici, ea va solicita câte un certificat digital pentru fiecare agent economic" - ne-a declarat doamna ec. Smaranda Scridon, director executiv al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice (DGFP) Bihor.
Cererea pentru obţinerea certificatului digital se completează, se transmite electronic şi se listează prin funcţionalităţile puse la dispoziţie de serviciul "Depunere declaraţii". Cererea listată, semnată şi ştampilată de către contribuabil, conform legii, se depune de către persoana împuternicită pentru semnarea declaraţiilor fiscale, într-un interval de 30 de zile lucrătoare de la transmiterea electronică a cererii, la Direcţia Generală a Finanţelor Publice Bihor, Compartimentul de Gestiune Registru Contribuabili, Monitorizare Declaraţii Fiscale şi Bilanţuri, camera 306. Cererea în format hârtie va fi însoţită de următoarele documente: actul de autorizare a funcţionarii contribuabilului, în original şi copie; documentul de identitate al solicitantului, în original şi copie; documentul eliberat de contribuabil, din care rezultă dreptul solicitantului de a semna declaraţiile fiscale pentru contribuabil. În urma depunerii documentelor anterior menţionate la unitatea fiscală, Autoritatea de certificare transmite, pe adresa de e-mail a solicitantului, mesajul de acceptare a solicitării certificatului digital, împreună cu codul de identificare al certificatului, care se va instala în programul de internet al solicitantului. "Invităm contribuabilii persoane juridice să facă demersurile necesare pentru obţinerea certificatelor digitale în vederea depunerii declaraţiilor fiscale on-line" - a mai precizat directorul executiv al DGFP Bihor.