Actorul Răzvan Vicoveanu, alături de Victoria Balint, şef secţie Trupa Iosif Vulcan şi Şerban Borda, managerul interimar al Teatrului Regina Maria au vorbit joi, 22 iulie, în cadrul unei conferinţe de presă, despre recentele distincţii primite la Gala Premiilor UNITER.

 

„Este o mare bucurie pentru noi să anunţăm cele două premii UNITER obţinute, Premiul pentru cel mai bun actor în rol principal, Răzvan Vicoveanu şi premiul pentru cea mai bună scenografie, Adrian Damian. Este pentru prima dată în istoria teatrului orădean când obţinem două premii UNITER în competiţie, este un moment unic”, a spus Victoria Balint.

 „Este un premiu important pentru actori, pentru trupa Iosif Vulcan şi pentru Teatrul Regina Maria în aceste momente în care stresul resimţit de artiştii orădeni a fost destul de mare”, a spus Şerban Borda. Acesta a specificat că Revizorul, de N.V. Gogol, regia Petru Vutcărău, a fost ultima premieră a teatrului înainte de izbucnirea pandemiei şi va fi reluat pe scenă din toamnă, cel mai probabil în luna octombrie.
De perioada grea pe care o traversează teatrul orădean a amintit şi Răzvan Vicoveanu. „Poate că aceste premii vor fi suficiente pentru a demonstra că teatrul este în regulă aşa cum e, nu are nevoie de dizolvare, segregare, sau ale schimbări”, a menţionat actorul.
Nominalizat a doua oară consecutiv la UNITER, Răzvan a mărturisit că a avut mai multe emoţii atunci când s-a prezentat la Gala UNITER pentru rolul secundar Joshua din Creştini, de Lucas Hnath, regia Radu Iacoban. Pentru acea nominalizare şi-a pregătit un discurs, pentru cea care i-a adus premiul, nu. Faptul că a avut o exprimare nefericită la decernarea premiului, i-a atras o serie de critici. „Mi se pare normal ca oamenii să aibă o reacţie, să mă critice. Dar nu mi se pare normal să lovească în munca mea. Sunt lucruri mai importante şi mai grave în teatru”, a spus Răzvan, cu convingerea că aceste ecouri se vor stinge în viitorul apropiat.
Despre rolul Ivan Alexandrovici Hlestacov, care i-a adus premiul UNITER, Răzvan spune că a însemnat muncă, studiu şi inspiraţie. „De câte ori încep un proiect, mă tem de el. Am urmărit după casting abordările marilor actori care au dat viaţă acestui rol, şi am mers pe alt drum. Personajul, aşa cum l-am gândit alături de regizorul Petru Vutcărău, e fluid, e ca o adiere, ca o nălucă, e uşor borderline”, a mai spus Răzvan. Actorul a atras atenţia asupra colegilor săi din distribuţia Revizorul, dar şi asupra personalului tehnic fără de care proiectul nu ar fi fost posibil şi care au contribuit, prin munca lor, la obţinerea acestui premiu.
De la Gogol la Moliere
La finele conferinţei de presă., managerul interimar Şerban Borda a prezentat cel mai nou proiect al teatrului: Tartuffe, de J.B.P. Moliere, în regia lui Vlad Trifaş, un spectacol în care Răzvan a primit chiar rolul Tartuffe. „Cred că Tartuffe este un text foarte actual pentru că abordează tematica habotnicismului de orice fel, pe care îl întâlnim şi astăzi. Monştri nu există dacă nu-i creăm. Ei nu pot exista în absenţa oamenilor care cred în ei”, a spus Vlad Trifaş. Textul, o adaptare după varianta în proză, „va servi generaţiei contemporane” şi va fi montat cu o echipă artistică „foarte bună şi interesantă”, pe care regizorul a ales să nu o divulge încă.
În schimb, Trifaş a ţinut să mulţumească pentru invitaţia de a monta la Oradea, într-un teatru cu istorie. „Eu cred foarte mult în teatrele cu istorie pentru că în ele dăinuie ceva greu, ceva care nu poate fi dărâmat”, a spus regizorul.
Premiera Tartuffe va avea loc în a doua jumătate a lunii septembrie.