Agenția de Management al Destinației Bihor a anunţat lansarea jocului de aventură, turism şi cultură dedicat adolescenţilor şi adulţilor, „Descoperă Judeţul Bihor”. Jocul este dedicat atât orădenilor cât şi turiştilor şi are scopul de a promova judeţul nostru.

Aşa cum a precizat Bántó Norbert, directorul AMD Bihor, la conferinţa de presă, ideea de a crea un joc de societate prin intermediul căruia să fie promovat judeţul, cu atracţiile sale turisitice, s-a născut în luna mai a acestui an. De la idee s-a ajuns la un draft, şi apoi la realizarea lui efectivă. „Am vrut neapărat ca tabla jocului să fie harta tursitică a judeţului, aşa cum este ea făcută de agenţia noastră, şi această hartă este baza”, a spus managerul. Contractul de drepturi de autor s-a semnat în luna iulie şi primul prototip a fost testat în luna august.
Mecanica jocului a fost gândită de doi orădeni, Sütő Fanni și Paul Toderaş. Cel din urmă este inginer al Ubisoft Entertainment, compania care a creat celebrul joc pe calculator, Assassin’s Creed.
Jocul se joacă fără zar, în doi până la şase jucători, şi este gândit pe bază de carduri. Fiecare jucător va extarge un card cu 5 locaţii din fiecare 5 zone ale hărţii (harta fiind împărţită în cinci zone de cinci culori diferite).  Pentru a ajunge la final, jucătorii trebuie să treacă prin diverse puncte. Punctele activează carduri noi, pe care jucătorul le poate citi de câte ori doreşte cu scopul de a reţine informaţia, dar apoi trebuie să le pună cu faţa în jos, lângă tabla de joc. Când ajunge la finish, din aceste carduri întoarse, adversarii îi vor pune întrebări. Dacă ştie să răspundă, jucătorul a câştigat, dacă nu, se va continua jocul. „Jocul este dedicat bihorenilor şi orădenilor, începând cu copiii care au vârste mai mari de 10 ani. Este un joc care se joacă în familie şi care va avea succes şi la turişti. Există posibilitatea de a achiziţiona jocul, după data de 25 septembrie, de la sediul agenţiei sau online, pe discoverbihor.com. Însă vom vinde jocul şi pensiunilor din judeţ, care la rândul lor îl vor revinde turiştilor, sau îl vor pune la dispoziţie în sala de jocuri”, a mai spus Bántó Norbert. Aceasta a mai precizat că jocul a fost realizat în limba română şi în limba maghiară, pentru a putea fi vândut şi în Ungaria. La un tiraj de 2000 de exemplare, 1000 în limba română, 1000 în limba maghiară, valoarea totală investită este de aproximativ 160.000 lei. 40000 lei+TVA sunt costuri care includ conceptul, grafica, drepturi de autor, iar costul de producţie a fost de 48,3 lei+TVA/bucată. Jocul se va lansa la preţul promoţional de 85 de lei.