Filarmonica de Stat Oradea invită publicul meloman astăzi, 26 aprilie, de la ora 19.00, în sala de concerte „Enescu-Bartók”, la un concert simfonic de excepție, ce-l va avea la pupitrul dirijoral pe maestrul Tiberiu Soare. Solistul invitat, Alexandru Anastasiu, este unul dintre cei mai activi artişti percuţionişti români, fiind specializat în marimbă şi vibrafon.

Dirijorul invitat, Tiberiu Soare, își desfășoară activitatea de dirijor din anul 1999. Lucrează alături de orchestrele a numeroase filarmonici și teatre de operă din țară, participă la turnee în Suedia, Israel, China, Germania, Elveția ș.a. și este invitat alături de prestigioase ansambluri din străinătate. Artistul s-a dedicat în special muzicii simfonice, celei de operă și de balet, dar, în egală măsură, s-a implicat și în evenimente inedite bazate pe inovație, cum ar fi proiectul „Mozart Rocks”, o întâlnire între clasic și contemporan. Aprecierea bogatei activităţi artistice a dirijorului român s-a concretizat şi în mai multe distincţii obţinute. În anul 2003, a primit Premiul Criticii Muzicale pentru aportul său în cadrul proiectului „Traviata – 150 de ani”. În 25 martie 2015, Casa Regală a României i-a conferit lui Tiberiu Soare distincția „Ordinul Coroana României” în Grad de Cavaler. Între anii 2012-2015, a fost dirijor principal al Orchestrelor și Corurilor Radio România. Din 2004, este dirijorul Ansamblului de Muzică Nouă „Profil” din București. Din 2007, este colaborator permanent al Fundației „Calea Victoriei”. În prezent, este director general adjunct și dirijor al Operei Naționale București.

Solistul invitat, Alexandru Anastasiu, solist instrumentist al Orchestrei Naţionale Radio, este unul dintre cei mai activi artişti percuţionişti români (specializat în marimbă şi vibrafon). Din anul 2000, începe colaborarea cu Orchestra Naţională Radio, al cărei membru permanent va deveni trei ani mai târziu. Participă la numeroase concursuri naţionale şi internaţionale, câstigă bursa Yamaha în 2001, participă la două ediţii ale concursului Internaţional de Vibrafon de la Clermont-Ferrand. Preocupat permanent de găsirea celor mai bune modalităţi de expresie, Anastasiu se dedică studiului individual, dar participă şi la cursuri prestigioase de perfecţionare profesională, cum ar fi cel de la Universitatea Mozarteum din Salzburg, unde îi are ca profesori pe celebrul percuţionist Peter Sadlo, şi marimbafonistul Bogdan Băcanu. Alexandru Anastasiu revine la Oradea în dublă ipostază: de compozitor și solist.

Programul va debuta cu „Alborada del gracioso”, de Maurice Ravel, lucrare ce face parte dintr-un ciclu de piese compuse în anul 1905 și grupate sub titlul „Oglinzi”. A doua lucrare este „Anotimpurile” - concert pentru vibrafon, marimbă şi orchestră, de Alexandru Anastasiu. Artistul a început să compună acest concert în urmă cu trei ani. Programul va continua, după pauză, cu suitele pentru orchestră I-II „Arlesiana”, de Georges Bizet. Această compoziţie a fost muzica de scenă comandată de teatrul „Vaudeville” din Paris pentru drama cu acelaşi titlu de Alphonse Daudet. În urma premierei din 1872, Bizet a extras din cele 27 de numere ale muzicii de scenă o suită (Suita I) cu patru părţi. După moartea compozitorului, în 1879, Ernest Giraud a constituit o nouă suită (Suita a II-a) din muzica de scenă a lui Bizet.

„Maestrul Tiberiu Soare și maestrul Alexandru Anastasiu reprezintă un cuplu de interpreți bine sudat, care a mai concertat împreună și-n altă parte. I-am rugat să vină la Oradea pentru o lucrare în primă audiție, maestrul Alexandru Anastasiu fiind prezent în dublă ipostază, atât de compozitor, cât și de interpret”, a spus Vasile Foica, directorul artistic al Filarmonicii orădene, miercuri, la conferința de presă.

„Menirea noastră este și aceea de a informa publicul cu privire la ceea ce s-a mai creat nou în lume, în vremurile noastre contemporane”, a adăugat Foica.

Atât dirijorul Tiberiu Soare, cât și solistul Alexandru Anastasiu și-au exprimat bucuria și satisfacția de a fi prezenți, din nou, în orașul de pe Crișul Repede și de a colabora cu orchestra simfonică orădeană, „un colectiv dinamic, foarte activ, capabil să se adapteze la cele mai variate tipuri de repertoriu”.