Replica Primăriei la... Referitor la articolul intitulat "Controalele preventive la asociaţiile de proprietari, o necesitate cam des neglijată de Primărie", publicat în nr. 4158 al ziarului "Crişana" din data de 15.10.2004, prin prezenta vă rugăm, în virtutea dreptului la replică, să publicaţi următoarele: "Serviciul Îndrumare şi Control Asociaţii de Proprietari s-a înfiinţat în baza art. 16, (2) din Ordonanţa Guvernului României nr. 85/2001, aprobată de Legea nr. 234/2002, privind organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari: "Consiliile locale vor crea în cadrul aparatului propriu un compartiment specializat în sprijinirea şi îndrumarea asociaţiilor de proprietari". Atribuţiile acestui Serviciu sunt stabilite prin art. 60 din Hotărârea Guvernului României nr. 400/2003 modificată şi completată prin Hotărârea Guvernului României nr. 1386/2003, după cum urmează: "Compartimentele specializate din cadrul aparatului propriu al consiliilor locale vor acţiona pentru: a) organizarea şi asigurarea exercitării controlului financiar-contabil şi gestionar asupra activităţii asociaţiilor de proprietari, în condiţiile legii. În situaţia descoperirii unor fraude sau lipsuri în gestiune de către comisia de cenzori a asociaţiei de proprietari, vor fi sesizate organele competente, iar comitetul executiv al asociaţiei de proprietari va fi îndrumat să folosească căile legale pentru recuperarea prejudiciului şi pentru a acţiona în justiţie împotriva celui care se face vinovat." Referitor la verificarea financiar-contabilă şi gestionară, aceasta e reglementată prin Legea nr. 234/2002 care aprobă Ordonanţa Guvernului României nr. 85/2001, privind organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari: "Art. 19 - Consiliile locale, cu sprijinul aparatului propriu al consiliilor judeţene, respectiv al Consiliului General al municipiului Bucureşti vor organiza exercitarea controlului financiar-contabil şi gestionar asupra activităţii asociaţiilor de proprietari, la solicitarea unuia sau mai multor membri ai asociaţiei." În consecinţă, în cazul în care nu ni s-a solicitat efectuarea unui control financiar-contabil şi de gestiune la respectiva Asociaţie de Proprietari, Serviciul Îndrumare şi Control Asociaţii de proprietari nu putea efectua din oficiu aceste verificări decât încălcând legea. Pentru a preîntâmpina situaţia prezentată de dvs., reamintim proprietarilor că aceştia, în baza art. 23, pct. a, din Hotărârea Guvernului României nr. 400/2003, pot contesta lista de plată în 10 zile de la afişare şi pot să primească orice explicaţie privind cheltuirea banilor de către reprezentanţii Asociaţiei de Proprietari, iar preşedintele Asociaţiei de proprietari este obligat să răspundă în 5 zile. În situaţia în care aceştia nu primesc un răspuns sau acest răspuns nu îi mulţumeşte, se pot adresa Serviciului Îndrumare şi Control Asociaţii de proprietari, care stă la dispoziţia oricărui cetăţean, zilnic, între orele 08.00 - 12.00, la camera 128, din