La Grădinița cu Program Prelungit (GPP) nr. 1 Ștei a avut loc miercuri, 8 mai, dezbaterea viziunii asupra viitorului educației în România „Educația ne unește”, eveniment la care au participat reprezentanți ai comunității locale, cadre didactice și părinți.

După orele de program, la GPP nr.1 Ștei, pe lângă cadrele didactice care își desfășoară activitatea în această unitate de învățământ, au dat curs invitației făcute de prof. Lucreția Cearnău, directoarea instituției de învâțământ, prof. Nicoleta Fărăianu, inspector în cadrul ISJ Bihor, câțiva părinți, iar din partea Primăriei orașului Ștei a participat ing. Judita Palfy, inspector fonduri europene. Coordonatorul dezbaterii, prof. Lucreția Cearnău, a prezentat, în power-point, documentul lansat de ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, precizând faptul că propunerile lansate în cadrul dezbaterii vor conduce la elaborarea unei legi modelată de actorii sistemului educational: profesori, părinți, elevi, comunitate locală. Viziunea propune structurarea rolului educației, implicit rolul sistemului național de învățământ, pe cinci valori fundamentale: încredere, echitate, solidaritate, eficacitate și autonomie, care să se regăsească în cinci principii: centrarea pe elev, flexibilitate, calitate măsurabilă, colaborare și subsidiaritate. În document sunt enumerate valorile fundamentale pe care sistemul de învăţământ ar trebui să le cultive, și anume: încredere, echitate, solidaritate, eficacitate și autonomie. Participanții  la dezbatere au venit cu propuneri și sugestii pentru viitoarea lege a educației, unele dintre ele fiind în total dezacord cu viziunea prezentată de către ministrul Educației. Concluzia participanților la dezbatere a fost una salutară în ceea ce privește creşterea autonomiei şcolilor şi independența decizională a profesorilor, diversitatea abordărilor pedagogice,  creșterea  nivelului de încredere, de comunicare constructivă şi de solidaritate din sistem, precum și înţelegerea şcolii ca parte a comunităţii, aflată într-un dialog real cu aceasta.