Orașele care își respectă statutul organizează în luna decembrie a sărbătorilor de iarnă, locuri special amenajate sub denumirea simbolică de „Târg de Crăciun”, în care sunt oferite produse alimentare tradiționale și nu numai.

Pentru atracția amatorilor se oferă și spectacole artistice cu specific de sărbători: colinde, obiceiuri și tradiții susținute de artiști profesioniști și amatori. Atracția acestor locații este completată cu aranjamente și amenajări luminoase. Iată că, în premieră, Primăria orașului Aleșd prin Centrul de Informare Turistică au inaugurat un astfel de târg, într-o locație recent amenajă, „Piața Second Hand” de lângă Ștrandul termal. În şapte căsuțe din lemn special construite comercianții și-au etalat diverse produse, majoritatea de artizanat. Au lipsit cu desăvârșire produse alimentare tradiționale, căutate și dorite de cetățeni. Este un început, o experiență, ce cu siguranță se va permanentiza și va cunoaște amploare. Dacă domeniul comercial a fost mai puțin reușit, componența culturală a evenimentului a fost la înălțime. Pe scena mobilă amenajată în incinta târgului sau perindat spectacole artistice în serile de 21 – 24 decembrie, susținute de grupuri și formații de amatori din Aleșd și zonă, care au creat o atmosferă de sărbători. Au colindat grupuri și formații de colindători, formații muzicale ale tuturor confesiunilor religioase, ale bisericilor ortodoxe, reformate, baptiste, penticostale, ale celor două unități școlare, ansambluri folclorice: „Cetatea Șoimilor” din Peștiș, cea din Borod, „Poleanka” a UDSCR, grupul de copii „Sanctus” și cel numit „Un nou început”. Alături de acestea au cântat și soliști amatori printre care amintim: Mădălina Ilea, Maria Ciocan, Daiana Marușca, Liana Budău- Ioniță. Audiența record a avut loc duminică 22 decembrie, când peste o mie de spectatori au vizionat și aplaudat spectacolul. Concluzia ce se desprinde la finalul evenimentului, este „stângăcia ” de început a domeniului comercial, cu felicitări pentru partea artistică apreciată de toți privitorii. Organizatorii vor învăța din nerealizările primei ediții și cu speranță pentru viitor, ca „Târgul de Crăciun” să își câștige locul în peisajul urbanistic de sărbători al orașului.