Sunt tot mai multe semnalele cu privire la sistemul şi activitatea reţelei de telefonie Romtelecom, precum şi despre diverse proceduri care pot soluţiona unele situaţii neplăcute. Ana Ardelean, pensionară din Oradea, ni s-a adresat, relatându-ne piedicile în obţinerea unei simple facturi telefonice detaliate. A.A. se întreabă, totodată, de ce sistemul Romtelecom nu permite obţinerea unei facturi detaliate de către o persoană împuternicită să facă acest lucru de către titularul telefonului. Iată ce ne-a relatat A.A: "Când m-am deplasat la unul din oficiile Romtelecom, pentru a obţine factura telefonică detaliată aferentă lunii noiembrie, o funcţionară mi-a explicat că documentul poate fi obţinut doar de către titularul telefonului. Or, cum în familia mea sunt singura care mă pot ocupa de aceste probleme, dar titularul este soţul meu, am încercat să obţin mai multe informaţii despre procedura de obţinere a unei facturi detaliate, sunând la numărul de telefon 930. De la celălalt capăt al firului, o funcţionară mi-a răpuns că există şi posibilitatea obţinerii acesteia prin comandă telefonică, urmând ca personalul Romtelecom să expedieze factura detaliată, prin poştă. Ei bine, am aşteptat o lună, dar nu am primit-o. După acest interval, au urmat alte drumuri la oficiul Romtelecom, alte convorbiri telefonice cu Serviciul de Informaţii (prin 930). Am primit, între timp, factura din luna decembrie, (se apropiau deja Sărbătorile de Iarnă), când, la un moment, aparatul mi-a fost decuplat de la reţeaua de telefonie. Nu plătisem factura, întrucât aşteptam sosirea celei detaliate. Aşteptarea facturii detaliate, plata acesteia şi a celorlalte facturi (care şi aşa sunt umflate, chiar dacă sunt perioade în care nimeni nu este acasă), plata unor penalizări, toate acestea mi-au solicitat deplasări, timp, nervi şi bani, în plus. Când de fapt obţinerea unei facturi detaliate nu reprezintă decât un drept al celor care utilizează serviciile Romtelecom. De ce nu există o persoană împuternicită care să aibă dreptul de a ridica această factură, în cazul în care, de exemplu, titularul telefonului se află în imposibilitatea de a se deplasa? De ce se taxează apelurile telefonice, chiar dacă la celălalt capăt al firului nu răspunde nimeni? Şi, dincolo de toate acestea, consider că în domeniul relaţiilor cu publicul ar trebui puse în funcţii persoane care ştiu cu adevărat să se comporte cu oamenii". I.D., agent comercial la compartimentul relaţiilor cu publicul din cadrul Romtelecom Oradea, ne-a informat cu privire la procedura de obţinere a unei facturi detaliate. Aceasta poate fi obţinută direct, de la unul dintre ghişeele oricărui oficiu Romtelecom, doar de către titularul telefonului. Regulamentul Romtelecom nu permite eliberarea acestei facturi altei persoane (fie chiar membru al familiei) decât titularului. Dar factura detaliată mai poate fi comandată telefonic, prin formarea numărului 930, urmând ca factura să fie expediată poştal de către personalul Romtelecom. Costul unei facturi detaliate este 0,42 euro (fără TVA), pentru primele 100 de convorbiri telefonice şi de 0,27 euro (fără TVA), pentru următoarea grupă de 100 de convorbiri. Preţul în euro este calculat la cursul valutar al Băncii Naţionale Române din ultima zi lucrătoare a lunii. Cât priveşte apelurile făcute la un aparat conectat la reţeaua de telefonie fixă ("de pe fix pe fix"), acestea nu sunt taxate, decât în cazul în care telefonul apelat are introdus oricare dintre serviciile de mesagerie. Cu alte cuvinte, când la celălalt capăt al firului ne răspunde robotul, trebuie să ştim că apelul respectiv ne va costa, preţurile fiind diferite, în funcţie de ora apelului. Referitor la comportamentul unora dintre funcţionari faţă de public, sperăm, doamnă Ana Ardelean, ca, cele spuse de dumneavoastră să ajungă la urechile celor care se simt.