Anul trecut, începând cu 18 martie, Direcția de Asistență Socială Oradea a acordat un real sprijin cetățenilor vulnerabili în contextul pandemiei Covid 19.

Pe toată perioada stării de urgență, DAS Oradea a pus la dispoziția comunității Telefonul Verde și un sistem de tip call center.

Aproximativ 20.000 de persoane vârstnice din Oradea au fost consiliate telefonic în această perioadă de către asistentele medicale, redistribuite din creșe, și aproximativ 300 de persoane vârstnice sau vulnerabile au fost sprijinite de către echipele zilnice de teren (formate din angajați ai DASO) în efectuarea cumpărăturilor, scoaterea rețetelor de la medic și achiziționarea medicamentelor.

Pe toată perioada stării de urgență și în mare parte pe perioada stării de alertă, medicii și asistentele medicale școlare din cadrul Direcției de Asistență Socială Oradea au lucrat în regim non-stop, inclusiv în zilele nelucrătoare, alături de DSP Bihor, la preluarea declarațiilor persoanelor care au intrat în țară prin vămile din județul Bihor, la efectuarea anchetelor epidemiologice ale bolnavilor de Covid 19 și au ținut în permanență legătura cu medicii de familie, DASO fiind prima direcție socială din țară care a dedicat medicina școlară în pandemie să facă anchete epidemiologice.

De asemenea, a fost asigurat sprijinul necesar în vederea evaluării și monitorizării medicale a persoanelor fără adăpost, rezidente în Adăpostul de Noapte din structura DASO, implicarea lor contribuind semnificativ la prevenirea îmbolnăvirii cu SARS CoV – 2, în Adăpostul de Noapte nici unul dintre beneficiari nefiind infectat.

În cadrul serviciului telefonic de consiliere și sprijin pentru părinți și copii – Telefonul Verde – au avut loc 255 de ședințe, beneficiarii serviciilor oferite fiind copii, părinți, persoane vârstnice și persoane aflate în dificultate (fără loc de muncă, risc de suicid, probleme cu minori).

Urmare a prevederilor ordonanțelor militare emise în perioada stării de urgență, personalul Adăpostului de Noapte și a Centrului Dignitas au fost izolate la locul de muncă pentru a asigura serviciile sociale necesare beneficiarilor.

Totodată, echipele formate din angajații DASO au distribuit 756 de pachete cu alimente necesare pentru persoanele depistate cu Covid 19, pentru care s-a dispus măsura izolării și aproximativ 100 de pachete cu alimente pentru beneficiarii asociațiilor neguvernamentale și persoane vârstnice.

Tot în anul 2020, spațiul destinat activității cu publicul a fost renovat, igienizat și dotat cu mobilier nou, adaptat noii situații, cu panou de policarbonat, atât pentru protecția cetățenilor care apelează la serviciile instituției, cât și a angajaților.

În cadrul Programului Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate (POAD), Direcția de Asistență Socială Oradea a distribuit beneficiarilor eligibili 1.085 de pachete constând în pachete de igienă – tranșa a II-a și pachete de alimente – tranșa I, simultan, în perioada 4 – 14 august 2020.

DASO a derulat anul trecut, începând cu data de 17 noiembrie, procedura de identificare și verificare a destinatarilor finali în cadrul schemei naționale de sprijin pentru persoanele vârstnice, de peste 75 de ani, al căror unic venit este indemnizația socială și pentru persoanele fără adăpost, în vederea acordării tichetelor sociale pe suport electronic pentru mese calde. Astfel, angajații instituției s-au deplasat la domiciliu, respectiv locația beneficiarilor în vederea distribuirii acestor tichete. La nivelul municipiului Oradea, au fost eligibile 415 persoane vârstnice de peste 75 de ani, al căror unic venit este indemnizația socială și 39 de persoane fără adăpost.

Începând cu 11 septembrie 2020, DASO a distribuit 1.269 de cutii a câte 50 de bucăți de măști de protecție pentru persoanele defavorizate din Oradea.