Sistem de management al calităţii la OTL - „Biblia muncii" pentru angajaţi
Pentru a moderniza transportul public local, unul dintre cele mai importante aspecte ţin de managementul sistemului, de ce trebuie să facă şi cum trebuie să se comporte angajaţii în anumite situaţii. Tocmai de aceea, după câţiva ani de lucru, reprezentanţii OTL susţin că au reuşit să implementeze un sistem de management care face ca transportul local să fie mult îmbunătăţit.
Este bine cunoscut faptul că un transport modern nu ţine doar de calitatea vehiculelor sau a logisticii. Pentru ca un transport să fie eficient este nevoie, în primul rând, de un management de calitate, unul în care fiecare persoană din sistem să ştie ce măsuri poate aplica în situaţiile care se ivesc zi de zi la locul de muncă. „În urma accidentului îndelung mediatizat al tramvaielor din Bucureşti s-a ajuns la concluzia că el a fost facilitat de o lipsă crasă a procedurilor. Vatmanii nu au ştiut ce să facă, pentru că nu au avut un sistem de management în care să se prevadă ce măsuri de siguranţă se pot lua în acea situaţie", a explicat ieri, într-o conferinţă de presă, directorul OTL, Csuzi Istvan care a mai spus că şi în Bucureşti se discută acum implementarea unui astfel de sistem. În Oradea, implementarea lui a început în 2009 iar în 2011 s-a finalizat. Sistemul a fost testat de specialişti în 2011, iar în 2012 a avut loc auditul pentru pregătirea certificării.
Dacă vă uitaţi abonamentul acasă, vă puteţi recupera banii de pe amendă
Noul sistem de management a adus îmbunătăţiri multiple în transportul în comun, atât pentru călători cât şi pentru angajaţii OTL. „La OTL era nevoie de un astfel de sistem, pentru că sunt peste 650 de agajaţi şi aceşti oameni trebuie să ştie ce să facă în fiecare situaţie pe care o au de înfruntat în teren. Un astfel de sistem le îmbunătăţeşte mult munca şi odată cu el vor scădea în mod vizibil ;i unele cheltuieli ale firmei", a explicat Adrian Lucian Franţiu, directorul general al firmei care s-a ocupat de implementarea sistemului integrat de management calitate-mediu şi care i-a înmânat directorului Csuzi Istvan, oficial, certificatele ISO 9001 şi 14001 care atestă că societatea „a stabilit şi menţine un sistem eficace pentru a se asigura de adecvarea politicii şi obiectivelor sale". Franţiu a lăudat OTL-ul pentru faptul că transportul în Oradea este civilizat şi vehiculele îşi respectă orarul de funcţionare specificând că, odată cu primirea acestui certificat, transportul în comun din Oradea intră în rândul marilor oraşe ale Europei. Costurile implementării sitemului de management al calităţii au fost de câteva zeci de mii de lei, bani care, conform reprezentanţilor OTL, vor fi recuperaţi uşor datorită monitorizării şi eficientizării sistemului. „Sistemul de management a fost făcut împreună cu angajaţii care cunosc mai bine realităţile din teren şi care au explicat ce cred ei că trebuie făcut în anumite situaţii", a mai spus Csuzi Istvan. Una dintre situaţiile care au acum o metodă de rezolvare este şi cea a amenzilor pe care le pot lua unii călători dacă îşi uită abonamentele acasă. „Îi sfătuiesc pe acei călători să le dea controlorilor toate datele şi să îi lase să le facă procesul verbal. După aceea, în decurs de două zile, aceştia pot merge la sediul echipelor de control de la cap de linie din Nufărul cu abonamentele şi dacă acestea sunt la zi, atunci procesul verbal va fi anulat", a afirmat Csuzi Istvan.
Vadalisme de zeci de mii de lei
Totodată reprezentanţii OTL au făcut un apel la călători să se comporte civilizat în mijloacele de transport în comun şi să respecte normele de conduită. Directorul Csuzi Istvan a spus că are în plan să doteze toate mijloacele de transport în comun şi staţiile cu camere de luat vederi pentru a preveni vandalismele. „Ne dorim acest lucru dar va mai trebui să aşteptăm pentru că vrem să facem aceste lucruri prin intermediul unui proiect european iar acesta nu se poate face peste noapte", a spus Csuzi. Până atunci însă, deşi acum există un sistem de management, el nu poate preveni actele de vandalism de pe mijloacele de transport în comun. Conform unui raport pus la dispoziţia opiniei publice, anul trecut, pe mijloacele de treansport în comun din Oradea au fost vandalizate bunuri în valoare totală de 14.200 de lei. Nici anul acesta lucrurile nu au stat diferit, până în luna martie fiind vandalizate bunuri în valoare de 3.500 de lei. În afara acestora, vatmanii şi şoferii de autobuze au avut de suportat acte de violenţă, ajungându-se chiar la ameninţări, bătăi sau înjunghieri.



Comentarii
Nu există nici un comentariu.