Personalul didactic de predare, didactic auxiliar şi cel de conducere din unităţile de învăţământ, cu performanţe deosebite, cu o vechime de peste trei ani în învăţământ, poate beneficia de gradaţie de merit, acordată prin concurs. Această gradaţie se acordă pentru 16% din posturile didactice existente la nivelul Inspectoratului Şcolar şi reprezintă 25% din salariul de bază aferent funcţiei sau postului persoanei în cauză.

Conform metodologiei de desfăşurare a concursului de acordare a gradaţiilor de merit pentru anul 2009, cei interesaţi pot să-şi depună dosarele cu documentele necesare care să ateste performanţele didactice ale persoanei respective la registratura Inspectoratului Şcolar judeţean până la 13 februarie a.c. În perioada 16-20 februarie 2009, inspectorii de specialitate vor analiza dosarele, urmând ca din 23 februarie până pe 6 martie 2009 dosarele să fie verificate de către comisia de coordonare a concursului în vederea acordării gradaţiei de merit şi verificarea acestora de către reprezentanţii federaţiilor sindicale reprezentative în învăţământ. După această etapă urmează, în perioada 9-11 martie, să fie aprobate listele ce cuprind punctajele acordate de către Consiliul de Administraţie al Inspectoratului Şcolar. În intervalul 13-17, respectiv 18-20 martie a.c. se vor depune contestaţiile în legătură cu punctajul acordat, acestea urmând a fi rezolvate. "Pentru anul trecut în judeţul Bihor au fost depuse 501 dosare în vederea obţinerii gradaţiei de merit şi au fost acordate 404 astfel de gradaţii", a precizat Dorel Luca, inspector şcolar adjunct în cadrul ISJ Bihor.