Săpăturile la podul rutier Sovata au început cu drujba
Primarul Ilie Bolojan se încăpăţânează să cheltuie peste 12 milioane de lei din bugetul local pentru a realiza contestatul pod rutier din zona Sovata. De câteva zile, platoul din faţa Sălii Sporturilor a fost delimitat, aici fiind aduse primele containere pentru desfăşurarea activităţii muncitorilor, care, timp de un an, îşi vor aduce contribuţia la realizarea noului pod rutier peste Crişul Repede.
Construcţia este realizată de către SC CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara, în asociere cu SC Ecotera SRL. Valoarea contractului de execuţie se ridică la 11.850.530, 21 lei, fără TVA. Conform declaraţiei reprezentantului antreprenorului, Ilie Bolojan i-a pus în vedere faptul că pe data de 12 noiembrie 2011, de Ziua Oradiei, doreşte să taie planglica la această realizare. În aceste condiţii, lucrările au început mai repede decât era prevăzut. De două zile, şantierul a prins viaţă. S-a început cu decaparea stratului vegetal de pe traseul noii construcţii, asta însemnând tăierea a 30 de copaci. În acest scurt răstimp s-a reuşit realizarea unei prime breşe în digul de pe malul stâng. De aici, va începe să se amenajeze în albia râului, o platformă temporară din balast în lungime de 35 metri. Aceeaşi situaţie se va repeta şi pe malul drept, urmând ca apa să curgă liber pe o lăţime de 30 de metri. În acest an, firma are în grafic să realizeze forarea coloanelor la o adâncime de 20 de metri. De asemenea, executantul şi-a propus turnarea radierelor de la elevaţii. Proiectul prevede montarea a două culei pe maluri, respectiv a două elevaţii. Structura de rezistenţă a suprastructurii este o grindă continuă, cu tablier metalic şi placă de beton armat. "Dacă vremea ne va permite, în următoarele două săptămâni am putea realiza platforma de balast. În aceste zile, va avea loc trasarea amplasamentului pe malul drept. În acest an, sperăm să forăm şi să betonăm coloanele, apoi vin incintele de palplanşe, iar dacă ne rămâne timp, vom turna şi radierele pentru elevaţii. Primarul ne-a pus în vedere că pe 12 octombrie, de Ziua oraşului, doreşte să inaugureze acest pod", a declarat ing. Gelu Drăgoi, şef şantier. Potrivit proiectului, podul va avea o oblicitate de 73 de grade. Calea podului este alcătuită dintr-o parte carosabilă de 7 m, cu două benzi de circulaţie, trotuare pietonale, fiecare de 1,5 m, respectiv două piste pentru biciclişti, de 1,2 m fiecare.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.