O nouă mostră de superficialitate şi lipsă de profesionalism a antreprenorilor municipalităţii, când vine vorba de lucrările angajate din bani publici, este strada Uzinelor. Această arteră paralelă cu drumul de centură, care deserveşte două importante grupuri de firme din Oradea, UAMT şi Construcţii Bihor, nu a rezistat nici măcar o lună după reparaţiile la care a fost supusă de către firma Selina. Lucrările de asfaltare efectuate în octombrie anul trecut au dat semne de "slăbiciune" la câteva săptămâni de la finalizarea investiţiei, iar odată cu trecerea timpului gravele vicii de execuţie au început să iasă la iveală. Grav este că Direcţia Tehnică a recepţionat lucrarea şi a achitat suma de 187.557 lei pentru tronsonul Şoseaua Borşului-Chimprestor.

 

Această bretea de circulaţie deserveşte două mari firme din Oradea, UAMT şi Construcţii Bihor, firme care plătesc impozite semnificative la bugetul local, aşteptând, în schimb, să li se asigure măcar accesul corespunzător în propriile sedii. Chiar la intrarea spre UAMT, în mijlocul drumului, stratul de asfalt a început să se fărâmiţeze, să crape, iar pe unele porţiuni a şi dispărut, ajungând să se vadă chiar şi structura de beton pe care a fost aşternut în grabă. Fisurile se întind de-a lungul întregului drum, partea dreaptă fiind cea mai afectată, mergând dinspre UAMT spre staţia de betoane a firmei Construcţii Bihor. La intrarea în curtea acestei societăţi, firma Selina parcă intenţionat a subţiat stratul de asfalt, dovadă fiind gropile apărute. Asfaltul turnat are un aspect poros, iar din loc în loc fenomenul de faianţare a cuprins porţiuni tot mai mari din şosea.

Amintim că aceleaşi deficienţe au fost întâlnite şi pe strada Căii Ferate, acolo unde angajaţii Selina, în loc de 5 cm de asfalt, au turnat un covor de 1,5 cm. Cu toate acestea, reprezentanţii firmei au făcut decontări pentru 5 cm grosime a afaltului. Nu mai vorbim de centură, pe tronsonul Selgros-Metro, unde acelaşi fenomen de fărâmiţare şi faianţare a asfaltului a fost sesizat la scurt timp de la redeschiderea circulaţiei.

Conform unei informări primite de la Direcţia Tehnică, strada Uzinelor este împărţită în două tronsoane, de la Şoseaua Borşului la Chimprestor, respectiv de la Chimprestor la staţia Peco. Ambele porţiuni au fost supuse unor lucrări de plombări, după care s-a aşternut un covor asfaltic cu o grosime de 5 cm. Potrivit informaţiei oferite de către Direcţia Tehnică "lucrările executate pe primul tronson au fost finalizate şi recepţionate. Valoarea plăţilor pentru lucrările executate şi recepţionate este de 187.557 lei". Totodată, conducerea Direcţiei Tehnice recunoaşte că au fost descoperite după finalizarea lucrărilor unele deficienţe, însă acest lucru nu a împiedicat-o să facă decontul lucrărilor.

 

Singurele probleme pe care conducerea Direcţiei Tehnice ni le-a comunicat vizează gurile de scurgere, căminele sub cote, respectiv aspectul sub formă de zig-zag a uneia dintre marginile covorului. În rest, calitatea proastă a asfaltului turnat nu pare să îngrijoreze conducerea Direcţiei Tehnice, care a încercat să ascundă, pe hârtie doar, gropile din covorul asfaltic proaspăt turnat.