Drumurile naţionale din judeţul Bihor vor beneficia, în anul 2020, de lucrări de întreţinere în valoare de peste 44 milioane de lei. Anunţul a fost făcut de şeful DRDP Cluj, Eugen Cecan, care susţine că, în acest an, vor fi gata lucrările la DN 76, tronsonul Oradea-Bitii, investiţia fiind de 161,8 milioane lei, cea mai mare derulată de Regionala Cluj.

Prezent la Oradea, directorul general al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj, Eugen Cecan, a prezentat investiţiile care vor fi derulate în acest an în judeţul Bihor. Potrivit acestuia, în perioada 2017-2019, valoarea totală a lucrărilor de întreținere și reabilitare a drumurilor naționale din Bihor au fost de 22,25 milioane lei, în timp ce pentru anul în curs valoarea lucrărilor programate este de aproape două ori mai mare – 44,26 milioane lei. „Din 2017 până în 2019, toate lucrările care s-au succedat au fost în valoare de 22.258.000 lei, care, zic eu, a fost o valoare foarte mică la nivelul judeţului Bihor, mai ales că Oradea este într-o expansiune extraordinară, faţă de majoritatea oraşelor din ţară, un concurent al Clujului, ceea ce e un lucru foarte bun”, a declarat Cecan, adăugând că lucrările au fost împărţite în două etape: până la finalul lunii iunie (19,8 milioane lei) și din luna iulie și până la finalul anului (24,5 milioane lei).

„În 2020, în judeţul Bihor, se vor efectua lucrări de întreţinere şi investiţii în infrastructura rutieră cum nu s-au făcut în ultimii 10 ani”, a menţionat prefectul Dumitru Ţiplea. Eugen Cecan a precizat că, din cele 44,26 milioane lei alocaţi pentru întrţinere şi reparaţii, 2,2 milioane lei vor fi pentru trasarea marcajelor rutiere pe toate drumurile din judeţ.

La Centura Oradiei vor fi turnate covoare subţiri de asfalt pe toată lungimea, iar pe o porţiune spre Satu Mare va fi turnat covor asfaltic nou. De asemenea, va fi lărgită intrarea  dinspre DN1 cu încă o bandă de circulație. Alte lucrări prevăzute în acest an: ranforsarea sistemului rutier și reciclare in situ pe DN19 Biharia-Sălard, ranforsarea sistemului rutier pe DN 19E Chiribiș-Marghita, realizarea unui sens giratoriu în zona Celestica, întreținerea marcajelor rutiere, mentenanța parapeților, schimbarea catadioptriilor, precum și eliminarea punctelor periculoase prin îngustarea alveolelor pe DN 1, reparații și întreținere la podurile din Drăgănești (peste Crișul Pietros), Gheghie (peste valea Borodului) și Aușeu (pod peste valea Aușeu). Covor asfaltic se va turna şi pe DN1 tronsonul Coriniţel-Tinăud. Prefectul Dumitru Ţiplea a anunţat că DRDP Cluj se va ocupa şi de drumurile din Vama Borş.

În privinţa DN 76, tronsonul Oradea-Bitii, Eugen Cecan, revenit în funcţie la sfârşitul anului 2019, susţine că „anul trecut nu s-a urmărit proiectul”. Suma totală alocată pentru cele trei sectoare de drum este de 161,8 milioane lei, „cea mai mare valoare de investiţii de pe Regionala Cluj”. Cecan susţine că lucrările vor fi gata până cel târziu în luna august a acestui an, pentru că sunt realizate de „trei companii serioase”. Pe sectorul de drum Oradea-Hidişel, unde lucrează Trameco, va fi făcută o deviere de drum pentru a se putea lucra la podul din Băile Felix. Devierea se va face pe partea stângă pe sensul de mers spre Hidişel dinspre Oradea.

În aceste zile se lucrează la exproprierile de teren de pe traseul viitoarei centuri Beiuş-Ştei, urmând ca, în scurt timp, să fie lansată o nouă licitaţie pentru exectuţia lucrărilor. „Mai sunt doar 16 poziţii neclare, unde actele pe teren sunt în neconcordanţă, dar credem că în câteva zile vor fi rezolvate”, a precizat prefectul Dumitru Ţiplea, care a menţionat că procedura de expropriere a terenurilor este în derulare şi pentru viitoarea Centură Aleşd Sud.