La o zi după protestul de la Ştei, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat că vor continua lucrările de reabilitare a DN 76 (Oradea-Deva). Mai exact, CNAIR susţine că pe tronsoanele Ştei - Beiuş şi Ionești - Vârfurile, lucrările vor fi reluate azi, 15 martie, iar luni, 18 martie, vor începe lucrările de consolidare pe sectorul Criștioru de Jos - Vârfuri.

 

Miercuri seară, CNAIR a transmis un comunicat de presă cu privire la DN 76 (Oradea - Deva), anunţând situaţia contractelor de execuţie pe tronsoanele acestui drum. „Demersurile întreprinse permanent pentru reabilitarea DN 76 demonstrează fără echivoc preocuparea constantă a CNAIR în legătură cu acest important drum național”, susţine CNAIR. Comunicatul a fost trimis la o zi după protestul locuitorilor din zona Ştei-Beiuş, nemulţumiţi de starea deplorabilă a drumului şi de faptul că, de atâţia ani, nu sunt finalizate lucrările. „Suntem sătui de promisiuni fără nicio acoperire și mai ales de minciunile Ministerului Transporturilor, ale CNAIR și ale DRDP Cluj, instituții care, din 2005 încoace, mai precis de 14 ani, nu au fost în stare să termine decât 80 de kilometri din cei 180 cât sunt între Oradea și Deva. Dacă între Beiuș și Ștei s-a procedat la reabilitare, pe tronsonul Lunca (județul Bihor) - Vârfurile (Arad) lucrările sunt practic la pământ. Totuși, cât va mai dura calvarul pe DN 76 (E79), dar mai ales câte promisiuni sau mai precis minciuni o să putem primi din partea celor care de fapt ar trebui să-și facă doar datoria?”, afirma Dan Popa, unul dintre organizatorii protestului.

În comunicatul de presă, CNAIR a anunţat că va continua în acest an lucrările de reabilitare. „Lucrările la tronsonul 5 (Ștei – Beiuș), în lungime de 31 km, al DN 76 urmează să reînceapă săptămâna aceasta, pe data de 15 martie, odată cu începerea sezonului de construcții. Se estimează că recepția la finalizarea lucrărilor pe acest sector de drum va avea loc în luna aprilie a acestui an”, susţine CNAIR. În comunicat se precizează că tot azi, 15 martie, vor începe lucrările la tronsonul 3 (Ionești – Vârfurile), cu o lungime de aproximativ 14 km. În acest caz, contractul de execuţie a lucrărilor a fost semnat în luna noiembrie a anului trecut cu asocierea Sylc Con Trans – Hydrostroy. Potrivit contractului, lucrările trebuie finalizate în termen de 12 luni.

Pe de altă parte, pe sectorul Criștioru de Jos – Vârfuri, unde a avut loc alunecarea de teren, lucrările de consolidare ar trebui să înceapă luni, 18 martie, executant fiind asocierea Dacia Faber – Total Construct. „Contractul a fost semnat în data de 13 martie 2019, ca urmare a întocmirii unui proces verbal de calamitate. Constructorul are la dispoziție 4 luni pentru punerea în siguranță a drumului, astfel încât să fie evitată blocarea circulației și consolidarea terenului cu coloane forate în adâncime”, se menţionează în comunicatul CNAIR. Despre acest sector de drum, prefectul Ioan Mihaiu a anunţat că valoarea lucrărilor de consolidare este de 1.480.909,26 lei fără TVA. „Lucrările se vor executa în două etape: Etapa I - punerea în siguranță, pentru evitarea blocării traficului și Etapa a II-a - lucrări finale de consolidare, cu coloane forate în adâncime. Potrivit contractului, perioada de garanție a lucrărilor este de 3 ani”, menţionează Mihaiu, care, în această săptămână a discutat la Bucureşti cu ministrul Transporturilor Răzvan Cuc şi cu directorul general al CNAIR, Narcis Neaga. Potrivit prefectului de Bihor, conducerea ministerului ar fi promis că cel târziu în luna aprilie va fi reluată procedura de licitaţie pentru lucrările rămase de executat de pe tronsonul Ştei-Vârfurile. „În ceea ce privește reabilitarea tronsonului 4 (Vârfurile – Ștei), cu o lungime de peste 33 de km, anul acesta va fi lansată o nouă licitație, după ce fostul antreprenor a abandonat lucrarile. În acest moment este deja actualizată documentația de atribuire, după ce a fost realizată o expertiză tehnică a lucrărilor executate de vechiul antreprenor”, precizează CNAIR.

Pe de altă parte, CNAIR promite că, în acest an, vor fi finalizate lucrările pe lotul 3 (Oradea-Hidişel) din tronsonul Beiuş-Oradea. Aici, lucrările au început în luna octombrie a anului trecut, fiind executate de asocierea Drum Asfalt – Trameco – Drumuri Bihor.

Tot pentru tronsonul 6, Beiuș – Oradea, CNAIR intenționează să semneze anul acesta inclusiv contractele pentru reabilitarea loturilor 1 și 2, în lungime totală de peste 32 km. „Pentru contractele destinate reabilitării celor două loturi, ofertele deschise în luna ianuarie 2019 se află acum în perioada de evaluare”, susţine CNAIR.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere precizează în comunicat că tronsonul 1 (Șoimuș-Brad), în lungime de peste 30 km, a fost recepționat și deschis circulației încă din luna decembrie 2017, iar pentru tronsonul 2 (Brad-Ionești), cu o lungime de apropape 20 de km recepția finală a avut loc în luna decembrie a anului trecut.

Pe de altă parte, prefectul Ioan Mihaiu a mai menţionat că, în cadrul discuţiilor avute cu ministrul Cuc şi cu directorul CNAIR, a fost înaintată o propunere de realizare a unei piste de biciclete între Oradea – Sânmartin, care a fost acceptată de conducerea CNAIR, „aceasta urmând a fi executată odată cu finalizarea lucrărilor pe respectiva porțiune de drum”.