Primarul Ilie Bolojan a notificat Consiliul Judeţean Bihor cu privire la promovarea şi susţinerea proiectului strategic de construire a unei porţiuni din inelul centurii Zonei Metropolitane orădene. Asta în timp ce conducerea judeţului doreşte asfaltarea unui drum forestier între comuna Lunca şi Moneasa (jud. Arad).

Primarul Ilie Bolojan s-a arătat nemulţumit de felul în preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Bihor şi colegul său de partid, Cornel Popa, refuză să promoveze proiecte considerate strategice pentru judeţul Bihor. Primarul orădean a susţinut ieri într-o conferinţă de presă că nu există o colaborare cu CJ Bihor şi că de 30 de zile conducerea judeţului nici nu i-a răspuns la notificarea primită cu privire la propunerea unei noi investiţii. Astfel, în timp ce municipalitatea orădeană susţine construirea unui inel de centură în Zona Metropolitană orădeană, CJ vrea asfaltarea unui drum forestier între comuna Lunca şi staţiunea Moneasa. Miza o reprezintă finanţarea nerambursabilă primită de la UE. În vederea realizării Planului de Dezvoltare Regională 2014-2020 și a documentelor de programare pentru perioada respectivă la nivel regional s-au creat o serie de grupuri parteneriale în conformitate cu Memorandumul Guvernului din 13 iunie 2012 și Regulamentul-Cadru pentru organizarea şi funcţionarea Comitetelor Regionale pentru elaborarea Planurilor de Dezvoltare Regionale 2014-2020. Astfel, s-a format Comitetul Regional de Planificare, şapte grupuri de lucru regionale tematice și şase grupuri de lucru județene. Aceste grupuri de lucru au avut o serie de întâlniri pe parcursul anului 2012 și 2013 pentru a propune proiecte strategice. La nivelul Uniunii Europene există o decizie că o parte a fondurilor nerambursabile vor fi direcționate către fonduri strategice care vor fi propuse de către grupurile de lucru. Astfel, proiectul propus de către Consiliul Județean ca proiect strategic prevede asfaltarea unui drum de aproximativ 15 km în zona comunei Lunca, spre Moneasa, un drum forestier care ar scurta distanța dintre județul Arad și județul Bihor în perimetru respectiv. Administrația locală consideră însă că acest proiect nu poate fi un proiect strategic pentru Bihor și a propus ca proiectul strategic inițiat să fie un proiect al Zonei Metropolitane Oradea. Proiectul respectiv prevede construirea unui tronson din inelul centurii Zonei Metropolitane. Acest tronson de aproximativ 7,5 km ar face legătura între actuala girație de pe calea Sîntandreiului, cu pasaj peste calea ferată către Sîntandrei, cu un drum de legătură spre Crișul Repede, cu un pod peste Crișul Repede ajungând până la zona Borșului, în preajma companiei Frigo Express. Această bucată din inelul de centură ar permite un acces mai bun dinspre Ungaria înspre zona Arad, decongestionând astfel traficul şi fiind, totodată, și punctul de legătură cu viitoarea autostradă prin comuna Biharia. "Datorită faptului că încă nu există nicio hotărâre a Consiliului Județean cu privire la proiectele strategice propuse, Primăria Oradea și Zona Metropolitană vor solicita grupului de lucru să ia în considerare proiectul propus de ZMO în viitorul apropiat", a anunțat primarul Ilie Bolojan.