Podul Densusianu îşi va dubla capacitatea
Conform contractului încheiat cu Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, dublarea Podului Densusianu ar trebui finalizată până la sfârşitul anului în curs. Potrivit declaraţiilor reprezentanţilor constructorului, pe data de 20 iunie va demara procedura de montare a celor 16 grinzi de beton armat lungi de 30 de metri şi cu o greutate fiecare de 30 de tone.
Proiectul prevede montarea la capete a două culee cu câte trei coloane, iar partea centrală a podului va fi susţinută de trei pile, cu câte patru coloane. Arcul va avea o lungime de 173 de metri, cele două benzi de circulaţie sunt proiectate la o lăţime de 7,8 m, la care se adaugă 1,5 m pentru trotuar. Montarea grinzilor prefabricate de 30 m lungime, care ulterior vor fi monolitizate prin plăci de suprabetonare va începe, potrivit reprezentanţilor firmei Selina, pe data de 20 iunie. Procedura de montare a celor 16 grinzi de beton armat pe cele patru tronsoane va dura zece zile. „La partea de suprastructură a podului vom începe lucrările pe data de 20 iunie, care vor dura zece zile. Va urma apoi rigidizarea grinzilor în beton, reglementările tehnologice impunând un termen de 28 de zile pentru întărirea lui. Conform contractului, lucrarea trebuie finalizată până la sfârşitul lunii decembrie a acestui an", ne-a declarat Marius Marta, reprezentant Selina. Până în prezent au fost turnate culeele şi pilele centrale, mai rămân pe malul stâng de amenajat coloanele pentru tunelul de serviciu. Tot pe malul stâng, se lucrează la lărgirea drumului de centură, realizându-se astfel o bretea de acces pentru noul pod. Noua bretea porneşte de la intersecţia cu strada Cazaban, acolo unde se va amenaja şi un sens giratoriu. Iar peste drum, se fac pregătirile pentru o parcare pentru TIR-uri cu 12 locuri.
Şi pe malul drept, se fac pregătirile pentru noua rampă de acces la pod. Valoarea investiţiei se ridică la 9.723.026 lei, fără TVA. Anul viitor, odată ce circulaţia va fi îndrumată pe noua legătură, actualul Pod Densusianu, aflat la o distanţă de 2 m, va intra într-un amplu proces de reabilitare.
IN IOSIA NORD LUCRARILE LA CENTURA TREBUIAU DEVANSATE DE CONSTRUIREA PODULUI. DEGEABA S-A FACUT CENTURA DACA TOATA CIRCULATIA SE STRANGULEAZA PE PODUL EXISTENT, DEGRADAT.POLITISTII DE LA CIRCULATIE SUNT INEXISTENTI PT A FLUIDIFICA TRAFICUL IN INTERSECTIILE CU PODUL.ESTE UN CALVAR SA INTRI PE POD DE PE STRAZILE CARE SE INTERSECTEAZA CU CENTURA IN IOSIA NORD.