Pe Podul Dacia se circulă în... ş(o)ap(t)ă
Circulaţia rutieră pe Podul Dacia a fost reluată în cursul dimineţii de ieri, după 48 de ore, timp în care aici a fost turnat betonul pentru noua cale de rulare a tramvaielor şi s-a aşteptat expirarea termenului, pentru ca materialul să facă priză. Traficul în zonă se desfăşura ieri cu mare dificultate, restricţiile de circulaţie fiind în continuare păstrate în zona podului.
La sfârşitul săptămânii trecute, muncitorii au acoperit cu beton primul tronson pregătit pentru noile şine de tramvai. Prima zonă atacată a fost cea de pe Podul Dacia, unde betonul a fost turnat între rosturile de dilataţie. Pentru această porţiune s-a folosit o soluţie tehnică care presupune turnarea betonului cu canale în care se va fixa noua şină. Pentru capetele de pod se va folosi o altă reţetă: se va turna beton, se vor fixa şinele şi apoi un al doilea strat de beton între şine. Al treilea tronson, cel din zona verde, unde spaţiul dintre şine va fi înierbat, presupune montarea pe un pat de piatră spartă a traverselor de beton, se aşterne un strat geotextil, apoi se instalează sistemul de irigaţii şi, în final, iarba. "Săptămâna aceasta vom turna betonul şi la capetele Podului Dacia. În funcţie de umiditatea betonului, vom şti când să montăm şinele. Pe pod, unde am turnat deja betonul, am stropit cu o soluţie specială, pentru a nu permite evaporarea apei. În funcţie de probele de laborator, s-ar putea ca săptămâna viitoare să începem montarea şinelor", ne-a declarat Dorel Crăciun, reprezentantul firmei Drumuri Bihor. Lungimea căii simple de rulare pe pod este de 134 de metri.
"Suntem în grafic. Este tot ce contează. Am reluat circulaţia pe pod, însă vom menţine câteva restricţii. Accesul pe Podul Dacia este interzis pentru autovehiculele ce depăşesc 3,5 tone, cu excepţia autobuzelor OTL. De asemenea, există o limită de viteză de 5 km/h pe pod", ne-a precizat Csuzi Istvan, directorul OTL.



Comentarii
Nu există nici un comentariu.