Ne-aţi solicitat, vă răspundem!
Serviciul de Îndrumare şi Control Asociaţii de Proprietari nu face expertize tehnice!
"Mă numesc Ioan Trifa şi locuiesc în municipiul Oradea, pe strada Dimitrie Cantemir, nr 88, C9/10. Asociaţia de proprietari de care ţine şi blocul în care locuiesc se abate de la punerea în aplicare a unor reguli, din această cauză apărând tot mai multe divergenţe între locatarii apartamentelor din imobil şi asociaţie. Cine se ocupă de aspectele de instalaţii-construcţii prevăzute distinct la aliniatul b din HG nr. 400/2003 privind organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari? De ce Serviciul Îndrumare şi Control Asociaţii de Proprietari din cadrul Primăriei Oradea nu se ocupă şi de aceste aspecte?".
Referitor la cele sesizate, specialiştii Biroului de Consiliere pentru Cetăţeni Oradea (BCC) precizează următoarele: "Conform Hotărârii Guvernului nr. 400/2003 privind organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, consiliile locale ale municipiilor, oraşelor, comunelor şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti vor organiza compartimente specializate pentru problemele locatarilor în scopul sprijinirii proprietarilor pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari. Aceste compartimente vor fi compuse din specialişti în domeniul financiar-contabil şi al legislaţiei muncii. Compartimentele specializate din cadrul aparatului propriu al consiliilor locale vor acţiona pentru: îndrumarea şi sprijinirea asociaţiilor de locatari prin consilierea proprietarilor apartamentelor de bloc şi spaţiilor cu altă destinaţie decât cea de locuinţă în scopul înfiinţării asociaţiilor de proprietari; îndrumarea şi sprijinirea asociaţiei de proprietari pentru îndeplinirea de către acestea a obligaţiilor ce le revin pentru întreţinerea şi repararea construcţiilor şi instalaţiilor din condominiu; organizarea şi asigurarea exercitării controlului financiar-contabil şi gestionar asupra activităţii asociaţiilor de proprietari; în situaţia în care comitetul executiv al asociaţiei de proprietari şi preşedintele acesteia nu îşi îndeplinesc obligaţiile legale ce le revin potrivit prevederilor legale şi statutului, consiliile locale, prin compartimentele de specialitate ale acestora, vor organiza cu sprijinul unui comitet de iniţiativă din cadrul asociaţiei de proprietari o adunare generală care va dezbate probleme ivite în activitatea asociaţiei de proprietari şi, dacă este cazul, vor organiza chiar noi alegeri. De asemenea, articolul 74 din H.G. nr. 400/2003 privind organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari prevede obligativitatea, pentru consiliile locale ale municipiilor, oraşelor, comunelor şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, stabilirii şi sancţionării contravenţiilor la prevederile menţionate, prin hotărâre a consiliului local", a precizat Monica Marton, consilier juridic. Totodată, potrivit specialiştilor Primăriei Oradea, angajaţii din cadrul Serviciului Îndrumare şi Control Asociaţii de Proprietari sunt specialişti în domeniul financiar-contabil şi al legislaţiei muncii şi nu efectuează expertize tehnice. "Cunoaştem cazul în cauză. Ne-am şi deplasat pe teren pentru a evalua situaţia. Specialiştii compartimentului amintit nu efectuează expertize tehnice, astfel că nu pot cerceta o avarie. Potrivit H.G. nr. 400 /2003 "Adunarea generală a asociaţiei de proprietari analizează principalele aspecte şi adoptă hotărâri cu privire la: expertiza tehnică a clădirilor care prezintă niveluri insuficiente de protecţie la degradări sau avarieri şi a lucrărilor de intervenţie, consolidare. Mai mult, întrucât pierderile la apă rece la scara A, bl9, nr. 88, str. Dimitrie Cantemir, rezultate în urma unei avarii la conducta de la subsolul blocului, a generat pierderi de apă rece de 2415 mc. În urma îndrumării către Compania de Apă Canal Oradea a petiţionarului, avaria s-a remediat, iar prin acordul proprietarilor pierderile de apă rece s-au repartizat pe apartamente. În cazul în care o hotărâre a asociaţiei de proprietari este contrară legii sau este de natură să producă daune considerabile intereselor proprietarilor, aceştia pot ataca în justiţie respectiva hotărâre, în termen de 60 de zile de la adoptarea acesteia", a precizat Ioan Szabo, inspector în cadrul Serviciului Comunicare, Imagine, Mass-Media.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.