Primăria Oradea să pregăteşte să recepţioneze bălţile pline cu apă care însoţesc amenajarea ce s-a realizat întreaga vară pe Bulevardul Dacia. Deficienţele de execuţie se întind dintr-un capăt al altuia al tronsonului care a fost reabilitat în ultimele luni cu costuri ridicate.

 

Întreaga vară, Bulevardul Dacia, pe tronsonul cuprins între Decebal şi Calea Borşului, a fost supus unor ample lucrări de modernizare. Dacă la început municipalitatea orădeană vorbea doar de amenajarea scuarului central ce ar fi costat 200.000 de lei, în timp, întreaga zonă a fost transformată într-un amplu şantier finalizat cu două sensuri giratorii, cu noi locuri de parcare. Costurile unei astfel de investiţii sunt imense, la care se adaugă şi tăierile importante de copaci care au trebuit sacrificaţi. Amenajarea scuarului central a costat 250.000 lei, instalaţiile de irigat şi gazonare, alţi 62.000 lei, lucrările de branşat apă - 67.000 lei, lucrările la sensul giratoriu de la Carpaţi s-au ridicat la 350.000 lei, iar cele de la intersecţia cu Transilvania, alte 750.000 lei. La toate acestea se mai adaugă costurile arborilor plantaţi în valoare de 63.000 lei, în total peste 1.542.000 lei, fără TVA. În plus, mai trebuie adăugate cheltuielile cu amenajarea noilor locuri de parcare şi a aleilor din capăt de la Dacia, informaţie care încă nu ne-a fost comunicată, chiar dacă lucrările s-au finalizat în urmă cu două săptămâni. Din păcate, costurile imense pe care le-a presupus această investiţie nu pot să rivalizeze cu calitatea şi de această dată îndoielnică a lucrărilor executate de angajaţii Selina sub stricta supraveghere a conducerii Primăriei Oradea. Prima ploaie care a căzut după predarea amplasamentului a scos la iveală noi şi noi deficienţe de execuţie. La o simplă trecere în revistă au fost identificate peste 20 de locuri în care staţionează apa. Benzile de urgenţă, amenajate de la zero de către executant, sunt pline, de la un capăt la altul, de apă. Toate trecerile de pietoni sunt însoţite de bălţi. "La fiecare trecere de pietoni stă apa. Eu stau în zonă şi la fiecare ploaie e greu să traversezi. Parcă intenţionat au făcut aşa lucrarea cu bălţi", a declarat Nicolae Popa. De asemenea, chiar şi în acele porţiuni care au fost refăcute staţionează apa. Mai toate gurile de scurgere sunt cu câţiva centimetri mai sus decât asfaltul, aşa că apa de ploaie stă şi de o parte şi de alta pe carosabil. De jur împrejurul sensului giratoriu de la intersecţia cu Transilvania, maşinile trec prin gropi pline cu apa de ploaie. Trist este că nici măcar noile trotuare nu au panta de scurgere dată corespunzător. În plus, umplutura de pământ din noile scuaruri create se revarsă peste trotuare. În unele zone, apa care bălteşte acoperă mai mulţi metri pătraţi. "Aceste bălţi sunt cu zecile. Nu-i de mirare acest lucru. Au lucrat la repezeală. Nu i-a interesat calitatea", a declarat Horvat Iosif, un riveran.

 

Toate aceste aspecte au fost aduse la cunoştinţa reprezentanţilor Primăriei Oradea, care se pregăteau să recepţioneze lucrările finalizate în urmă cu câteva săptămâni. Directorul Direcţiei Tehnice, Mircea Ghitea a declarat că "lucrările ar fi mai vechi", însă, în cazul celor noi, înainte de recepţie se va face o verificare a calităţii lucrării şi în cazul identificării unor deficienţe, se va solicita remedierea. Mai tranşant s-a arătat colegul său de serviciu. "Nu am făcut încă recepţia. Acest lucru se va face fie când va ploua, fie când vom inunda zona pentru a vedea deficienţele de execuţie. Sunt zone în care am solicitat să se facă corecturi. Din păcate, le-au făcut prost", ne-a precizat Leontin Pătcaş, şef Serviciu Drumuri şi Poduri din cadrul Primăriei Oradea.