Locomotivă veche cu aburi, expusă în Gara CFR din Oradea
Începând de ieri, în Gara din Oradea poate fi admirată o locomotivă veche cu aburi, fabricată în anul 1939, la Reşiţa. Locomotiva a fost adusă aici din iniţiativa lui Aurel Stancu, pensionar, fost angajat al CFR, care, cu sprijinul Primăriei Oradea, a adus locomotiva din depoul Arad.
Cu ajutorul unui grup de studenţi voluntari, locomotiva a fost recondiţionată timp de o lună şi pusă pe şine pentru a putea fi admirată de cetăţeni. Locomotiva este garată acum în gara orădeană, pe o linie de rezervă, putând fi vizitată de cei interesaţi. Locomotiva face parte din seria 142000, fiind scoasă din circulaţie în 1970. După o staţionare de 26 de ani ca locomotivă inactivă, perioadă în care a fost expusă la intrarea în depoul Arad, în 1996 a fost dusă la Cluj, unde i s-a făcut o revizie generală interioară, fiind repusă în serviciu pentru remorcarea trenurilor turistice şi de epocă. Locomotiva a fost retrasă definitiv din serviciu tot în depoul Arad, în 2006. Seria de locomotive 142000 a fost clasată drept una dintre cele mai grele şi mai puternice din toată istoria tracţiunii la Căile Ferate Române. Au fost singurele locomotive cu aburi de la CFR care au avut distribuţie cu supape (mai evoluate decât cele cu distribuţie clasică cu sertar). Au circulat cu viteza maximă de 110 km/h, cu toate că viteza maximă de construcţie a fost de peste 140 km/h. Locomotiva are greutatea totală de 193,7 t, lungimea de 23,5 m, înălţimea de 4,6 m şi lăţimea de 3,1 m.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.