În zona girației spre Sântandrei - Centura lărgită la trei benzi
Două proiecte majore de infrastructură rutieră au fost aprobate joi, 26 iunie, de Consiliul Local Oradea. Primul vizează extinderea la trei benzi a Centurii Oradea în zona girației spre Sântandrei, iar al doilea presupune realizarea de drumuri colectoare între strada Nufărului și sensul giratoriu Oșorhei.
Cele două proiecte au fost prezentate înaintea ședinței Consiliului Local, în cadrul unei conferințe de presă susținute de primarul Florin Birta, la sediul Primăriei Oradea. Ambele urmăresc reducerea blocajelor în trafic și creșterea siguranței pe două dintre cele mai aglomerate porțiuni ale centurii Oradea.
Primul proiect prevede extinderea carosabilului la patru benzi pe sectorul Centura Oradea - Calea Sântandrei. Zona este cunoscută pentru ambuteiajele frecvente, în special la ieșirea din Sântandrei, deși are deja câte două benzi pe sens atât pe centură, cât și pe DEx16.
„Se creau foarte multe cozi, mai ales la ieșirea din Sântandrei, de aceea am căutat soluții pentru o nouă bandă pe centura municipiului Oradea”, a declarat primarul Birta.
Proiectul prevede trei benzi pe sens în zona pasajului, cu continuare în patru benzi (două pe sens) până la legătura cu DN79. În direcția Oradea - Cluj-Napoca se va adăuga o bandă între km 4+700 și km 5+470 și două benzi suplimentare spre DN79. În direcția Oradea - Satu Mare, banda nouă între km 4+940 și 5+345 va permite ieșirea directă din Sântandrei, ocolind sensul giratoriu. Suprafața carosabilă va fi de 7.234 mp și va include podețe, rigole, marcaje, indicatoare și relocarea rețelelor edilitare.
Valoarea totală a proiectului este de aproape 28,5 milioane de lei (cu TVA), iar lucrările vor dura aproximativ 6 luni. O parte din investiție ar putea fi finanțată de Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR), cealaltă fiind suportată de Primărie.
Drumuri colectoare între strada Nufărul și Centura Oșorhei
Cel de-al doilea proiect se referă la realizarea de drumuri colectoare paralele cu centura în zona cuprinsă între strada Nufărului (km 11+300) și sensul giratoriu Oșorhei (km 13+912). Segmentul, cu trafic intens și accesuri improvizate, generează blocaje și riscuri de accidente. „Este vorba de zona dintre Metro și Selgros, unde se va construi și pasajul tram-train. Pentru a permite accesul la terenuri, vor fi amenajate drumuri colectoare”, a explicat edilul. Proiectul prevede drumuri colectoare unidirecționale de 4 m, platforme rutiere de 10 m, bretele de întoarcere în U, trotuare moderne, reabilitarea podului peste pârâul Peța, iluminat public și relocarea rețelelor de utilități.
„Accesul direct într-o centură cu patru benzi nu este recomandat. Colectoarele sunt necesare pentru siguranță și accesibilitate. Vom începe cu zona pasajului și apoi vom extinde până la Metro”, a adăugat Florin Birta.
Valoarea totală a acestui proiect se ridică la aproape 65,9 milioane de lei (TVA inclus), din care lucrările de construcții vor costa peste 44,4 milioane de lei. Durata estimată este de 9 luni. Finanțarea ar urma să fie realizată în parteneriat cu Ministerul Transporturilor și CNIR.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.