Derapaje de la calitate pe drumul de centură - De la Metro la Selgros, asfalt subţire şi-obraz gros
La mai puţin de o lună de la data la care drumul de centură, pe tronsonul Selgros-Metro, a fost dat în folosinţă, porţiuni întregi din carosabil încep să se fisureze şi să se sfarme sub greutatea autovehiculelor de mare tonaj. În condiţiile în care, din luna care s-a scurs, mai bine de jumătate din timp, transportatorii s-au aflat în concediu, iar traficul greu pe centură a fost redus, e greu de crezut că s-a ajuns ca cele două benzi predate circulaţiei pe 15 decembrie să fie împânzite de cratere. După starea în care se afla ieri drumul de centură, tot din 10 în 10 metri câte-o groapă, nu putem vorbi de un caz izolat, este evident că întreaga lucrare pe o lungime de aproape 2,6 km are grave probleme de execuţie.
În urmă cu o lună, conducerea Selina a inaugurat cu mare fast, în prezenţa oficialilor Primăriei Oradea şi a Prefecturii judeţului Bihor, două din cele patru benzi pe care s-au angajat să le predea încă pe data de 15 noiembrie 2009. La acea dată, edilii orădeni nu mai conteneau cu laudele la adresa calităţii lucrării efectuate. Mai mult, primarul Oradiei s-a arătat dispus să aloce firmei Selina sume de la bugetul oraşului pentru centură, chiar dacă aceasta nu se află în administrarea Primăriei ci a Ministerului Transportului. Conducerea Primăriei Oradea, preocupată mai degrabă de aspectele protocolare ale evenimentului, a trecut cu vederea primele semne vizibile ale unei lucrări de proastă calitate. La acea dată, reprezentanţii mass-media atrăgeau atenţia că turnarea stratului de anrobat s-a făcut cu nerespectarea criteriilor impuse de normativele tehnice. Potrivit acestor normative STAS, "în mod excepţional, în situaţii bine justificate, se pot realiza lucrări şi în luna noiembrie, cu respectarea condiţiilor de temperatură a aerului şi a stratului suport de minimum +10 grade C, timp şi strat suport uscat". Însă conducerea Selina s-a lăudat că deţine o tehnologie care îi permite turnarea de mixtură asfaltică şi la temperaturi de sub 10 grade C. În plus, pe lângă faptul că în cursul lunilor noiembrie şi decembrie, în puţine zile temperaturile au depăşit 10 grade C, în toată această perioadă a plouat cu găleata. Toate aceste aspecte au fost ignorate de către executantul lucrărilor, dovadă stă, acum, calitatea acestora care lasă de dorit. Graba, condiţiile meteo nefavorabile, lipsa de profesionalism în execuţie au condus toate la actuala stare a drumului de centură pe tronsonul Selgros-Metro. Ieri, la nicio lună de la inaugurarea celor două benzi, întreaga porţiune reabilitată era presărată cu cratere apărute în carosabil. N-am ajuns bine pe noile benzi, venind dinspre Metro, că pe partea stângă, la o distanţă de nici 5 metri una de alta, gropile şi-au făcut apariţia în stratul de anrobat. În dreptul SC Energomontaj stratul de asfalt chiar din mijlocul drumului, pe o porţiune de 3 metri pătraţi, era crăpat, fiind vizibilă piatra cubică de sub anrobat. Ceva mai încolo, în dreptul intrării la depozitul de fructe, atât pe partea dreaptă, cât şi pe stânga, asfaltul nou turnat era fisurat pe mai multe porţiuni. Până ce am ajuns la sensul giratoriu cu strada Bumbacului, de-a lungul întregului tronson, am dat de alte şi alte gropi, atât de adânci că băltea apa, iar în altele se vedea piatra cubică de la fundaţie. "Faianţările sunt primele indicii ale unei fundaţii cu probleme. Vom verifica, în zilele următoare, împreună cu consultantul şi antreprenorul lucrării, toate aceste aspecte sesizate şi vom dispune constructorului măsuri de remediere", ne-a precizat reprezentantul Inspectoratului Teritorial în Construcţii Bihor. Mai mult, inspectorii ITC Bihor au mai constatat faptul că întregul tronson este plin de denivelări, că pe anumite porţiuni bălteşte apa, iar semnalizarea lasă de dorit, unele marcaje dispărând, crescând riscul producerii de accidente.
Ca şi în alte dăţi, când am semnalat anumite aspecte legate de modul în care Selina înţelege să se achite de obligaţiile asumate, responsabilii firmei au refuzat orice dialog pe această temă a drumului de centură.
ma pavelusca mami uitate in oglinda si cand te uiti in el nu uita sa scuipi pe idiotul care se uita la tine
rusine sa le fie tuturor,am trecut pe aceasta centura recent,deplorabil cum arata si cum e facuta!tara hotilor si a coruptilor care ar lua de pe noi 10 randuri de piele
asa ne trebuie, Bolovanu de la primarie comanda si constructorilor! i-as impusca, isi bat joc de noi, de munca, de banii nostri!