La prima conferinţă organizată în calitate de viceprimar al Oradiei, Gherghe Carp a anunţat că, începând de luni, 30 iunie, ora 7.00, tronsonul cuprins între bariera de pe Calea Sântandreiului - strada Ovidiu Densusianu va fi închis până pe data de 15 decembrie a.c.

Timp de şase luni, firma Selina are obligaţia să finalizeze lucrările la cele două benzi ale noului drum de centură proiectat în zonă, în paralel urmând să se execute lucrări de canalizare, de introducere a apei, gazului şi a apei geotermale etc. Valoarea lucrărilor de construcţie a celor două benzi se ridică la suma de 22 milioane lei, la care se adaugă alte 8 milioane lei, bani care vor fi folosiţi pentru cele nouă noi reţele ce vor fi introduse în zonă. Cu toate că, iniţial, lucrarea de execuţie a drumului de centură a fost licitată sub trafic, noua conducere a Primăriei Oradea a acceptat ca lucrările să fie executate cu închiderea circulaţiei rutiere. Astfel, până pe data de 15 decembrie a.c., data limită pentru finalizarea tuturor lucrărilor angajate, circulaţia în zonă va fi grav perturbată, şoferii urmând să folosească ruta Meşteşugarilor - Oneştilor şi Lăpuşului. Conform reprezentanţilor Primăriei, traficul va fi deviat astfel: dinspre Satu Mare circulaţia va fi deviată peste Podul Densusianu - strada Densusianu - strada Meşteşugarilor până la intersecţia Calea Aradului - Oneştilor, iar dinspre Arad se va intra în Oradea pe Calea Aradului - strada Oneştilor - str. Lăpuşului - Meşteşugarilor - Densusianu şi Podul Densusianu. Pe perioada desfăşurării lucrărilor, pe strada Meşteşugarilor, porţiunea cuprinsă între strada Lăpuşului şi strada Oneştilor, va fi sens unic. De asemenea, şi pe strada Oneştilor se va circula într-un singur sens pe porţiunea cuprinsă între Calea Aradului şi intersecţia Tudor Vladimirescu - Lăpuşului.
"S-a optat pentru închiderea circulaţiei în zonă. Dacă am fi executat lucrările sub trafic, ar fi însemnat ca acestea să fie finalizate abia după doi ani", a declarat Gheorghe Carp, viceprimarul Oradiei. Pentru ca termenul avansat să poată fi respectat, reprezentanţii firmei Selina au acceptat să lucreze 22 ore/zi, şapte zile pe săptămână. În cazul în care acest termen nu va fi respectat, Carp promite aplicarea penalităţilor stabilite, 1% din valoarea totală a lucrărilor prevăzută în contract. De asemenea, firma Selina s-a angajat să plătească şi despăgubiri în eventualitatea producerii unor pagube materiale riveranilor. În ce priveşte tăierea celor 72 de copaci de pe strada Podului, Carp consideră că decizia reprezentanţilor firmei Selina a fost corectă. "Am la mine dosarul cu avizele Agenţiei de Protecţia Mediului, unde formularea e ambiguă şi lasă loc de interpretare. Selina a contestat procesul-verbal de contravenţie întocmit de Garda de Mediu şi sunt convins că nu va trebui să plătească nicio amendă", a mai precizat Carp. Conform inspectorilor Gărzii Naţionale de Mediu, s-a constatat în urmă cu câteva săptămâni faptul că investiţia privind realizarea a două benzi în plus la drumul de centură nu are acord de mediu. În condiţiile în care traficul greu de pe centură va fi transferat pe străzile Meşteşugarilor-Oneştilor şi Lăpuşului, conducerea PMO şi-a luat angajamentul ca după finalizarea lucrărilor la drumul de centură şi aceste trei străzi să intre într-un amplu program de reabilitare.

O nouă viziune pentru lucrările din oraş

Pe cât de încrezător se arată faţă de firma Selina, Carp este total nemulţumit de modul în care o altă firmă, de această dată Drumuri Orăşeneşti, înţelege să execute lucrările pe Calea Clujului. "De doi ani se tot lucrează aici. E o aberaţie ce se petrece pe Calea Clujului. Cei de la Drumuri Orăşeneşti au ca termen de predare 15 septembrie, dar acest termen va fi respectat doar dacă betonul de sub asfalt nu este deteriorat", a mai adăugat Carp, vizibil dezamăgit de această vagă promisiune. Noul viceprimar al Oradiei dă asigurări orădenilor că de acum înainte lucrările de infrastructură vor fi executate mult mai organizat. Astfel, străzile Iuliu Maniu, Avram Iancu şi Piaţa Unirii vor fi incluse într-un program de reabilitare abia după ce execuţia drumului de centură va fi finalizată, deoarece "nu se doreşte haos" în oraş. În aceste condiţii, reamenajarea peisagistică începută de vechea conducere a Primăriei Oradea nu mai este o prioritate pentru noua echipă. "Nu poţi efectua lucrări de reamenajare peisagistică a Pieţei Unirii şi după aceea să vii cu un proiect de parcare subterană aici. Noua administraţie are o altă viziune pentru zona centrală", a mai declarat Carp. În ceea ce priveşte reamenajarea spaţiilor verzi din Piaţa Unirii, Carp promite că se va consulta cu populaţia pentru această problemă.