În şedinţa de joi a Consiliului Local Oradea a fost aprobată documentaţia tehnico-economică actualizată a proiectului „Construire de drumuri colectoare și pasaj pentru Centrul de Transport Intermodal”.

Municipalitatea orădeană intenţionează să dezvolte un centru intermodal pentru asigurarea transportului combinat rutier-feroviar al mărfurilor, cu facilități de manipulare și depozitare a mărfurilor și zone dedicate serviciilor. Amplasamentul propus este situat în zona gării CFR din Episcopia Bihor, cu acces printr-un drum municipal la drumul european E60/drumul național DN1. În vederea deservirii viitorului centru de transport intermodal se propune realizarea unui pasaj suprateran la intersecția străzii Calea Borșului cu străzile Uzinelor și Nicolae Filipescu, zona girației existente, precum și a unui drum colector paralel cu Calea Borșului, începând de la intersecția cu acces la Centrul Intermodal. Potrivit viceprimarului Florin Birta, documentația actualizată prevede o porțiune de 1,5 km în plus față de prima versiune, celelalte detalii rămânând neschimbate. Pasajul va avea o lungime de 266 m și va dispune de două benzi de circulație, fiecare cu lăţimea de 3,9 m.

„Drumul colector a fost prelungit cu aproximativ 800 de metri pentru a face legătura cu viitoarea centură metropolitană şi, mai mult, avem încă un drum de 700 de metri care va facilita accesul în central intermodal. Practic în plus vom avea 1,5 km de drum care se adaugă vechilor indicatori tehnico-economici”, a precizat viceprimarul Florin Birta.

Valoarea actualizată a investiției este de aproximativ 30 de milioane de lei, ceea ce înseamnă 6,5 milioane lei în plus față de proiectul aprobat în anul 2017. Durata de execuție a pasajului și a drumurilor colectoare este de 16 luni.

După aprobarea indicatorilor tehnico-economici, se va semna contractul de finanțare și se va da drumul la procedura de licitație pentru proiectare și execuție. „Sperăm că în cursul anului viitor să putem începe această lucrare”, a mai afirmat viceprimarul.

Proiectul va fi depus spre finanțare în cadrul Programului Operațional de Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020.