Servicii de supervizare pe banii contribuabililor
În timp ce organigrama Direcţiei Tehnice din cadrul Primăriei Oradea, precum şi a Companiei de Apă Oradea este încărcată sistematic cu personal care are mai mult sau mai puţin competenţa necesară (însă, cu siguranţă, susţinerea conducerii celor două instituţii), din banii publici executivul local este dispus să contracteze o firmă care să facă treaba funcţionarilor publici incompetenţi. Acest lucru este recunoscut pe jumătate chiar de către conducerea Primăriei Oradea, care însă vorbeşte despre faptul că "nu dispune de specialişti experimentaţi". Ideea contractării unui serviciu de supraveghere a apărut după ce pentru municipiul Oradea s-au alocat 48,8 milioane euro necesari programului de extindere alimentare cu apă şi canal. Vor fi efectuate trei tipuri de lucrări, pe o lungime de 340 m, pe 280 de străzi din municipiu, întreaga investiţie urmând să se realizeze până pe data de 30 noiembrie 2009. Supervizorul selectat în urma derulării procedurii de achiziţie va efectua verificarea proiectării şi supervizarea lucrărilor, iar în baza recomandărilor acestuia, autoritatea publică va face sau nu plăţile către proiectanţii şi executanţii de lucrări. Aceste atribuţii intrau, până acum, în competenţa specialiştilor de la Primărie şi Compania de Apă, precum şi a diriginţilor de şantier. "Nu sunt de acord să angajăm din bani publici oameni care să facă treaba specialiştilor din Primărie. De ce să contractăm o firmă care să supravegheze lucrările, când la fel de bine putem să creăm, în cadrul Direcţiei Tehnice, un serviciu de specialişti? Mai mult, avem şi diriginţi de şantier, care sunt puşi să verifice toate aceste lucrări", a declarat consilierul PSD, Silvia Suciu. Potrivit unui calcul estimativ făcut de către executivul local orădean, serviciul de supraveghere va costa aproximativ 1,2 milioane euro, iar durata de derulare a contractului este de 38 de luni.



Comentarii
Nu există nici un comentariu.