În ședința ordinară de miercuri, 26 ianuarie, Consiliul Județean Bihor a aprobat un proiect de hotărâre pentru implementarea unui sistem de management al flotei auto la instituțiile din subordine și la întreprinderile publice unde Consiliul Județean Bihor are calitatea de autoritate tutelară.

„În prezent, tehnologia de localizare automată este folosită pentru a monitoriza vehiculele aparatului propriu al Consiliului Județean Bihor. Datele sunt transmise în timp real prin utilizarea unor echipamente GPS. Aplicația generează rapoarte pentru toate componentele parcului auto, cum ar fi: controlul activ al parcului auto, reducerea uzurii parcului auto; reducerea consumului de combustibil; verificarea și optimizarea rutelor vehiculelor”, menţionează administraţia judeţeană.

Aplicația software asigură funcționalități precum: evidența mașinilor și a utilizatorilor acestora; generarea foilor de parcurs; evidențierea consumului de carburant; afișare grafic histrogramă viteză; istoric pornire/oprire motor; analiză conduită șofer etc.

Acest sistem urmează să fie implementat și la instituțiile din subordinea Consiliului Județean Bihor și al întreprinderilor publice la care Consiliul Județean are calitatea de autoritate tutelară. Consiliul Județean are în subordine 8 instituții publice, are calitatea de autoritate tutelară a Aeroportului Oradea și este acționar unic la Societatea de Pază și Protecție Bihor. 

În funcție de numărul de vehicule de la fiecare instituție, va fi stabilit costurile generate de folosirea aplicației și montarea sistemelor GPS. Cheltuielile vor fi suportate de fiecare instituție sau întreprindere publică.