Contractul de execuţie a lucrărilor la tronsonul Borş-Suplacu de Barcău al Autostrăzii Transilvania a fost semnat ieri, la Oradea, de către şeful Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, Narcis Neaga, şi de către reprezentanţii consorţiului spaniol care a câştigat licitaţia. Durata estimată a contractului de proiectare și execuție a lucrărilor este de 24 de luni, la care se adaugă alte 30 de luni perioada de garanție.

Directorul general al CNADNR, Narcis Neaga, a semnat ieri, la sediul Prefecturii Bihor, contractul de executare a lucrărilor la tronsonul 3C (Borş-Suplacu de Barcău) al Autostrăzii Transilvania ce vor fi realizate de asocierea Corsan SA - Corviam Construccion SA & SC Consinit SRL & SC Road Consulting & Design Solution SRL & SC Via Design SRL.

"La opt ani de la sistarea lucrărilor la Autostrada Transilvania, pe tronsonul Borş-Suplacu de Barcău, reuşim să semnăm un nou contract", a anunţat prefectul Claudiu Pop. Potrivit lui Narcis Neaga, contractul cu consorţiul spaniol a fost încheiat contra sumei de 701 milioane lei fără TVA (aproximativ 155 milioane euro), ceea ce duce la un preţ de 2,6 milioane euro/km.

"La nivelul anului 2011, în vechiul contract cu Bechtel preţul per kilometru pe acest sector pentru ce mai aveau de executat era de 4,33 milioane euro şi nu includea spaţii de servicii şi servicii IT&C. În urma licitaţiei organizate, vom plăti 2,6 milioane euro/km, în preţ fiind incluse şi spaţiile de servicii şi serviciile IT&C", a menţionat Narcis Neaga. Ordinul de începere a lucrărilor va fi dat peste maximum 41 de zile, urmând să fie finalizate în 24 de luni. Tot şeful CNADNR a anunţat că tronsonul 3C al Autostrăzii Transilvania va avea trei noduri de legătură: unul la Marca (judeţul Sălaj), care se va lega de DN 19B spre Satu Mare, unul la Chiribiş, spre Marghita, iar cel de-al treilea la Biharia, care va face legătura cu centura Oradiei. Tronsonul are o lungime de 60,25 km şi va avea 42 de structuri, din care cea mai semnificativă este viaductul de la Suplacu de Barcău, lung de 1.700 m.

"Avem o singură problemă, actualizarea acordului de mediu, care este obligatorie conform legii, dar sper că nu vor fi probleme, aşa cum se întâmplă în alte părţi", a menţionat Narcis Neaga. El a ţinut să precizeze că există finanţare pentru finalizarea întregii lucrări, banii privenind din acciza pe carburanţi. "Vrem să vedem dacă putem trece acest proiect pe fonduri europene, dar dacă nu reuşim, finanţarea este oricum asigurată", a dat asigurări directorul general al CDADNR.

Directorul pentru Europa, Africa, Uzbekistan şi Armenia a grupului Isoplus Corsan - Corsan Caravian, Juan Manuel Morales Hernandez, a precizat că firma pe care o reprezintă este a şaptea companie de construcţii din Spania, peste 90% din portofoliu fiind lucrări în afara Spaniei. Cifra de afaceri este de peste 6 miliarde de euro, ocupând locul 46 în rândul firmelor de construcţii din lume.

"Cel mai important pentru noi este calitatea lucrării şi respectarea termenului de execuţie. Sperăm să respectăm calitatea şi timpii de execuţie prevăzute în acest contract", a mai menţionat Juan Manuel Morales Hernandez.