Primul lot al Autostrăzii Nădlac-Arad, care are o lungime de 22 de kilometri, a fost asfaltat în întregime, urmând ca stratul de uzură să fie turnat până la sfârșitul lunii august.

Potrivit reprezentanţilor asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl, care realizează lucrările, în cursul zilei de ieri s-a ajuns la frontiera cu Ungaria cu primul strat de asfalt turnat pe lotul întâi al Autostrăzii Nădlac-Arad, cuprins între frontieră şi oraşul Pecica. "Suntem la limita de contract cu lucrările de asfaltare, respectiv la frontiera cu Ungaria. Toţi cei 22 de kilometri au primul strat de asfalt, cu mici întreruperi, pentru că pasajele şi podeţele nu au fost realizate încă", a declarat directorul adjunct al şantierului, Dănuţ Dascălu. Potrivit sursei citate, stratul final de asfalt, cel de uzură, va fi turnat cel târziu până la sfârşitul lunii august, iar lucrările pe acest segment al Coridorului IV pan-european vor fi încheiate în decembrie. În acest moment, potrivit lui Dascălu, peste 50 la sută din proiectul cuprins între graniţă şi Pecica este realizat. O mare parte din lucrările rămase de realizat o reprezintă construirea unor pasaje, podeţe şi a sistemelor de colectare a apelor pluviale. Premierul Victor Ponta declara, în 17 iulie, când s-a aflat pe şantierul Autostrăzii Nădlac-Arad, că primul lot ar putea fi finalizat în decembrie, iar în cazul celui de-al doilea lot, cuprins între Pecica şi Arad, câştigătorul licitaţiei ar putea fi anunţat în 25 august.  Premierul spunea că, dacă licitaţia nu va fi contestată, şi al doilea lot ar putea fi finalizat anul acesta, însă, în caz contrar, lucrările ar urma să fie amânate până în martie-aprilie 2015. Ponta spunea că, totuşi, există o problemă, anume "cei 22 de kilometri (ai primului lot - n.r.) nu se termină într-un loc ca să şi poţi să ieşi de pe ei", referindu-se la faptul că autostrada se termină la frontiera cu Ungaria. Primul lot este construit de asocierea italo-germană Astaldi-Max Boegl, iar directorul de proiect, Adrian Adler, declara, în 19 iunie, că lucrările sunt în grafic şi ar putea fi încheiate în luna decembrie, faţă de termenul contractual, care este 22 ianuarie 2015. Potrivit lui Adler, tronsonul cuprins între frontiera cu Ungaria şi Pecica ar trebui finalizat mai devreme pentru că pe timpul iernii nu vor mai fi condiţii meteo prielnice pentru lucrări. Adler explica faptul că lucrările efectuate anterior de Romstrade au suferit degradări importante, astfel că procentul de 39 din execuţia lotului la momentul rezilierii contractului cu Romstrade nu s-a mai confirmat în teren la momentul reluării lucrărilor. "Au existat degradări la terasamente şi fundaţii, din cauză că nu s-au făcut conservări şi s-a scurs timp îndelungat de la oprirea lucrărilor până la reluarea acestora. Degradările au fost remediate de către antrepenorul care a câştigat contractul la sfârşitul anului trecut", declara Adrian Adler. Adler preciza că, din informaţiile pe care le are din Ungaria, lucrările care se desfăşoară între Mako şi frontiera cu România la Coridorul IV Pan-european vor fi încheiate în luna noiembrie, conform contractului, astfel că la începutul anului viitor s-ar putea face conexiunea cu autostrada din România.