Alte măşti, aceeaşi piesă, la Regia pieţelor
Începând cu data de 1 octombrie, la conducerea RAPAS a fost numit ex-consilierul primarului Ilie Bolojan, Liviu Andrica. Numirea lui a fost precedată de destituirea fostului director, liberalul Romulus Cosma, măsură luată pe fondul numeroaselor reclamaţii apărute cu privire la managementul RAPAS. Din păcate, venirea lui Andrica nu a fost în măsură să limpezească apele, angajaţii, nemulţumiţi de măsurile luate, hotărând să formuleze mai multe sesizări către mass-media locală. Astfel, zilele trecute, pe adresa redacţiei a sosit o scrisoare din partea unui grup de angajaţi care reclamă o serie de abuzuri. "Venit nu demult, domnul director general Liviu Andrica zicea că nu are mamă, nici tată, dar ştiţi cum e, pentru unii mumă, pentru alţi ciumă. A început a-şi muta şoferul personal pe o altă maşină a RAPAS-ului, în locul lui aducându-l pe şeful de piaţă din Ioşia, nimeni altul decât Cătălin Birta, fratele mai mic al consilierulul lui Bolojan, Florin Birta", se arată în scrisoarea remisă. Mai mult, în scrisoare se mai precizează că Birta Cătălin, prin hotărârea Sindicatului RAPAS, "era pus pe liber". Acest lucru a fost confirmat chiar de către directorul Liviu Andrica, care a recunoscut că fostul administrator de la Piaţa Ioşia, Cătălin Birta, deşi are studii superioare, a acceptat să-i fie şofer, acesta urmând să încaseze lunar un salariu de 1.400 de lei. "Când am venit la RAPAS am descoperit că opt persoane erau angajate peste organigramă. Astfel, o persoană a fost pensionată, alta a trecut pe postul de şofer, iar altor şase persoane, care ocupau funcţia de administratori la pieţe, li s-a desfăcut contractul de muncă", a declarat Liviu Andrica. La venirea sa la conducerea RAPAS, acesta recunoaşte că a rămas surprins că la cele şapte pieţe numărul de administratori era de 18, însă promite că, în noua organigramă, numărul administratorilor nu va depăşi zece persoane. Noului director i se impută că a concediat oameni capabili, păstrându-i, în schimb, pe vechii şefi de pieţe, care au spaţii închiriate pe domeniul RAPAS, iar rudele lor lucrează tot ca angajaţi ai regiei. "Domnul Andrica i-a redus pe acei oameni care erau cei mai capabili şi i-a lăsat în regie pe şefii de piaţe, care au magazine în pieţe şi au aproape toată familia angajată la RAPAS. Astfel, Florian Lupşe, administrator în Piaţa Cetate, are soţia, Felicia Lupşe, contabilă la birourile RAPAS, iar pe numele fiicei, Flavia Lupşe, au un magazin în Piaţa Decebal. Valeria Erdeli, soţia administratorului din Piaţa Rogerius, Sandu Erdeli, este angajată tot la contabilitate, la birourile RAPAS, şi are un magazin de carne în Piaţa Rogerius. Această familie şi-au angajat şi fiica aici la RAPAS", se arată în scrisoarea venită pe adresa redacţiei. Faţă de aceste acuzaţii, Liviu Andrica a dorit să facă următoarele precizări: "Disponibilizările s-au făcut în baza unui contract colectiv de muncă semnat în august 2009. Criteriile de concediere colectivă prevăd că ultimul venit este primul plecat. Nici eu nu sunt de acord cu acest procedeu, cred că trebuie aplicate criterii de performanţe. Din păcate, sunt legat de acest contract colectiv de muncă valabil până în august 2011. În plus, toţi cei concediaţi au mai primit şi câte 4 salarii compensatorii, iar în medie un salariu este 1.200 lei". Andrica a recunoscut că tot în articolul 66 (3) din contractul colectiv de muncă se prevede ca angajaţii să poată să-şi închirieze la jumătate de preţ mese în piaţă. Scrisoarea îl mai vizează şi pe unul dintre jurişti, Călin Creţ, acuzat că este asociat al şefului firmei de curăţenie SC Class Expert, care are contract de salubritate cu RAPAS. În acest caz, informaţia nu i-a fost confirmată lui Liviu Andrica. Directorul RAPAS a mai declarat că în aceste zile mai sunt în preaviz 16 persoane, iar alte şapte persoane vor trebui să mai părăsească RAPAS-ul. În schimb, instituţia, care va avea 200 de angajaţi, îi va păstra pe cei trei jurişti, unul urmând să se ocupe de procesele din instanţă, iar ceilalţi doi, de contracte. "În urma reducerilor de personal, vom face o economie de 58.000 lei. De asemenea, ca urmare a eficientizării activităţii în pieţe, estimăm încasări de 80.000 lei. Cu aceşti bani, ne propunem să facem reparaţii la acoperişul de la Hala Cetate. De asemenea, ne propunem să creăm condiţii decente pentru comercianţii de legume şi fructe din Piaţa Cetate, să facem unele reparaţii în Piaţa Rogerius şi Obor. În ce priveşte Piaţa Obor, intenţionăm să asfaltăm platforma pentru angrosişti şi să propunem amenajarea unor modulare", a încheiat Liviu Andrica.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.