Primăria cumpără clădiri
Executivul orădean intenţionează să achiziţioneze pe strada Moreni mai multe construcţii aflate în proprietatea firmei SC Asus SRL. Clădirile respective au fost edificate de SC Construcţii Feroviare SA, care ulterior a acumulat restanţe la buget, motiv pentru care imobilele respective au fost scoase la licitaţie. Abia la a treia procedură au fost adjudecate firmei Asus, la valoarea de 617.330 lei. Actualul proprietar a făcut o ofertă municipalităţii. Azi, în şedinţa ordinară a Consiliului Local Oradea, se va solicita aprobarea achiziţionării construcţiilor respective. Aceste clădiri sunt situate în vecinătatea blocului de microgarsoniere al Primăriei, de pe strada Moreni, aici urmând să fie dezvoltat un proiect social.

OTL vrea credit pentru autobuze
Conducerea OTL intenţionează să achiziţioneze 22 de autobuze, valoarea estimată ridicându-se la suma de 19,2 milioane lei. Pentru şedinţa de azi a Consiliului Local Oradea, executivul a pregătiti un material prin care solicită consilierilor includerea pe lista cu obiectivele de investiţii a acestei achiziţii. Sumele identificate pentru această investiţie provin din credite bancare (9,9 milioane lei), respectiv alocaţii de la bugetul local (9,3 milioane lei). Totodată, conducerea OTL se angajează să contracteze acest credit de 9,9 milioane de lei. Şi banii pe care îi asigură municipalitate vor proveni tot dintr-un credit acordat de Banca Europeană de Investiţii, în anul 2008.

Ordine în publicitatea stradală
Conducerea Primăriei Oradea intenţionează să modifice Regulamentul de desfăşurare a activităţii de publicitate pe raza municipiului Oradea, sperând să facă ordine în acest sector. Săptămâna trecută a avut loc o întâlnire cu firmele din acest domeniu, cărora li s-au adus la cunoştinţă noile modificări. Municipalitatea îşi propune să scoată la licitaţie loturi de câte 5 - 10 amplasamente, situate în diferite zone ale oraşului, evitându-se situaţia ca o firmă să deţină monopolul zonei centrale. Totodată, se intenţionează impunerea unor standarde comune pentru panouri. Regulamentul va fi supus dezbaterii publice în cursul lunilor iunie-iulie, urmând să fie adoptat în luna august. În momentul de faţă, există 37 de amplasamente pentru care contractele de închiriere au expirat, pentru acestea fiind emise dispoziţii de demolare. Pentru celelalte 52 de amplasamente, contractele vor fi menţinute până la expirarea lor.
Directorii de şcoli, îndemnaţi să facă afaceri
Conducerea municipalităţii a avut ieri o întâlnire cu reprezentanţi ai Inspectoratului Şcolar Judeţean şi cu directorii şcolilor din Oradea, prilej cu care au fost dezbătute unele măsuri necesare a fi adoptate pentru o mai bună administrare a spaţiilor de învăţământ. S-a atras atenţia asupra necesităţii întreţinerii spaţiilor din interiorul şi exteriorul şcolilor, toaletarea şi tăierea arborilor. De asemenea, conducerea Primăriei le-a transmis directorilor să "nu mai stea cu mâna întinsă" şi să se preocupe, în schimb, să atragă venituri din închirierea sălilor de sport şi a sălilor de curs.