Administrația Domeniului Public a încheiat anul 2019 cu un profit de 15,3 milioane lei, în creștere cu 24% față de anul 2018, acesta fiind cel mai bun an de la înființarea societății. Potrivit directorului ADP Oradea, Liviu Andrica, veniturile totale în anul 2019 au fost de 48,4 milioane lei, în creștere cu 7% față de anul precedent. 

Într-o conferință de presă organizată ieri la Aquapark Nymphaea, Liviu Andrica, directorul general al ADP, a prezentat un bilanț al activităţii desfăşurate de societate în anul anul trecut. „2019 a fost un an plin pentru ADP. Rezultatele economico-financiare au fost cele mai bune de la înfiinţarea societăţii”, a declarat Andrica. Cea mai mare sursă de venit a reprezentat-o, din nou, Aquapark-ul Nymphaea, care, în 2019, a avut 354.977 de vizitatori. „Aquapark-ul este cel mai important vector de imagine pentru municipiul Oradea. Profitul a fost de 2,5 milioane euro, la o cifră de afaceri de peste 6 milioane euro. Aquapark-ul din Oradea este printre cele 6% din Europa care înregistrează profit. Majoritatea clienţilor vin de la Cluj. Sunt cei mai fideli clienţi ai noştri”, a afirmat şeful ADP Oradea, recunoscând, însă, că „fără apa geotermală nu ştiu dacă am mai avea acelaşi succes”. O activitate importantă a fost vânzarea biletelor online. „Am ajuns că mai mult de jumătate din bilete să fie achiziţionate online. Au fost zile în care au rămas oameni afară pentru că nu mai aveau loc. Cererea de bilete e atât de mare încât colegii mei au găsit în parcare bişniţari care vindeau bilete cu 100 lei”, a afirmat Andrica. În aquapark, cei mai mulţi vizitatori (78.159) au fost înregistrați în luna august, când complexul a avut stocul de bilete epuizat zile la rând. Record de vizitatori a fost înregistrat și în perioada Sărbătorilor de Iarnă, când, timp de zece zile, în perioada 25 decembrie 2019 – 5 ianuarie 2020, complexul a funcționat cu casa închisă. Pentru viitor, Liviu Andrica a anunţat că se doreşte construirea unui bazin de înot cu acoperiş retractabil.

Ştrandul Ioşia a fost vizitat în anul 2019 de 185.761 de persoane. Acesta va fi supus unui proiect de modernizare, ce va demara în acest an, iar pe o altă parte din suprafață va fi amenajat un loc de recreere și recuperare. Studiul de fezabilitate în acest sens a fost întocmit anul trecut. „Nu-i uităm nici pe pensionari. Ei vor avea un loc al lor”, a menţionat Liviu Andrica.

În ceea ce priveşte pieţele, cele mai multe resurse financiare şi materiale au fost canalizate spre Piaţa 100 şi spre Piaţa Cetate, unde, în luna septembrie 2019, au început demolările, urmând ca piaţa să devină centru de afaceri cu produse agricole, după modelul celui din Rogerius. Liviu Andrica a menţionat că s-a renunţat la demolarea halei vechi, aceasta urmând să fie renovată şi modernizată, centrul urmând să fie construit în spatele halei. În perioada derulării lucrărilor, comercianţii de legume-fructe vor fi mutaţi, în vara acestui an, într-un cort, ce va fi amplasat între piaţa veche şi blocul Cicero, bazarul rămânând pe loc. Pe de altă parte, şeful ADP Oradea a anunţat că, în acest an, piaţa de miei va fi amenajată în Piaţa 100.

Tot ADP se ocupă şi de construcţia parcărilor în municipiu. Liviu Andrica susţine că parcarea subterană de pe strada Independenţei va fi gata până în luna aprilie a acestui an. Parcarea supraetajată de lângă magazinul Crişul ar urma să fie gata în luna noiembrie, în timp ce parcarea de la fostul stadion Voinţa va fi gata abia în iulie 2021.

În anul 2019, investițiile derulate de ADP Oradea s-au ridicat la 21,4 milioane lei, din care 14,3 milioane lei au provenit din surse proprii, iar alte 7,1 milioane lei, de la bugetul local. Cele mai mari sume au fost investite în domeniul construcțiilor, pentru realizarea celor trei parcări. „Societatea a dat participare la profitul Primăriei Oradea o sumă de 7.500.000 lei, o redevență de 3.600.000 lei și impozit pe taxe locale – 1.500.000 lei, ceea ce înseamnă o contribuție totală de 12.600.000 lei /an (2.625.000 euro)”, a mai precizat directorul ADP Oradea.