Statul a plătit companiei americane Bechtel, în ultimii cinci ani, o sumă totală de 2,7 miliarde lei pentru construcţia autostrăzii Braşov-Borş, plăţi efectuate aproape în totalitate de la buget, lucrările de execuţie fiind începute la două din opt tronsoane şi finalizate în proporţie de 35% şi 18%.

Valoarea plăţilor către constructorul american, efectuate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), a crescut gradual în intervalul 2004-2008, de la 298,2 milioane lei, în primul an contractual, la 706,5 milioane lei, în 2007, şi la 1,1 miliarde lei, în 2008. Din suma totală de 2,7 miliarde lei plătită companiei Bechtel, 1,9 miliarde lei au fost alocate de la bugetul de stat şi 766,9 milioane lei au fost acoperite din credite externe, rezultă dintr-un centralizator al cheltuielilor efectuate de CNADNR pentru lucrările la autostrada Braşov-Cluj-Borş. În acest interval, lucrările de execuţie au fost începute pentru două din cele opt tronsoane ale proiectului şi derulate până la un nivel de finalizare de 35%, respectiv de 18%.
"Lucrările de execuţie sunt demarate pe două dintre cele opt tronsoane ale Autostrăzii Transilvania, tronsonul 2B Câmpia Turzii-Gilău şi tronsonul 3C Suplacu de Barcău-Borş, data de finalizare a acestor două tronsoane, conform contractului, fiind 22 februarie 2010. Stadiul fizic atins până în prezent pe tronsonul 2B este de 35%, iar pe tronsonul 3C este de 18%", se arată în document.
Autostrada Braşov-Borş, proiect împărţit în opt tronsoane, va avea o lungime totală de 415 kilometri. Tronsonul situat între localităţile Câmpia Turzii şi Gilău are o lungime de 54 kilometri, iar secţiunea Suplacu de Barcău-Borş include 64 de kilometri.
Conform bugetului instituţiei, Ministerul Transporturilor mai trebuie să achite companiei Bechtel încă 10 miliarde lei până în 2012, termenul iniţial de finalizare a investiţiei. Bugetul include un grafic de eşalonare anuală a sumei de 10 miliarde de lei, respectiv 2,76 miliarde lei în 2009, 2,31 miliarde lei în 2010, 4,16 miliarde lei în 2011 şi 763,77 milioane lei în 2012.
Un acord încheiat la sfârşitul lunii februarie între Ministerul Transporturilor şi compania Bechtel stabileşte că CNADNR va plăti facturile în proporţie de 50% în lei, nu exclusiv în euro ca până în prezent, reducându-şi astfel expunerea la riscul valutar.

Bechtel a primit contractul pentru Autostrada Transilvania în 2004, valoarea acordului iniţial fiind de 2,2 miliarde euro. Ulterior, mai multe acte adiţionale au majorat suma totală, iar termenul de finalizare a fost amânat cu un an, pentru 2013.