Conştienţi de faptul că lucrările executate în pripă la drumul de centură au avut grave consecinţe asupra calităţii acestora, reprezentanţii Selina s-au apucat, din păcate, după aceeaşi reţetă, să ascundă sub un nou covor de anrobat porţiunile deficitare.

 

La mai puţin de o lună de la inaugurarea cu mare fast a tronsonului cuprins între Metro şi Selgros, pe cele două benzi predate, la nivel de anrobat, au început să se vadă semnele unei lucrări prost executate. Graba cu care, în mai puţin de trei luni, în plin sezon de toamnă-iarnă, reprezentanţii Selina au reuşit să finalizeze cei 2,6 km de drum, şi temperaturile situate sub 10 grade şi-au spus cuvântul la nici câteva săptămâni de la inaugurare. Chiar dacă nu vorbim despre o lucrare finalizată, ci de redarea acesteia circulaţiei după aşternerea primului strat de asfalt, din cele trei, totuşi viciile ascunse ale unei execuţii de proastă calitate au ieşit la iveală. Astfel, pe întregul tronson, aşa-zis reabilitat, au apărut gropi iar porţiuni tot mai mari de asfalt care au început să se spargă sub roţile TIR-urilor şi ale autovehiculelor de mare tonaj. Venind dinspe Metro spre Selgros, pe partea stângă, chiar şi din cinci în cinci metri, stratul de anrobat era deja fisurat. Dincolo de depozitul de fructe, gropile au pus stăpânire şi pe partea dreaptă, astfel că şoferii sunt nevoiţi să se mute când pe o bandă, când pe alta.

Faţă de starea drumului de acum o lună, ieri, porţiuni întregi erau complet refăcute, fiind clar vizibile urmele lăsate de freza care a decopertat porţiunile afectate. Dacă în unele locuri vechiul strat de anrobat distrus a fost scos şi înlocuit cu altul, în alte zone, această operaţiune nu s-a putut realiza, fiind doar marcată cu freza porţiunea care trebuie înlocuită. E limpede, însă, că nici o astfel de operaţiune de cosmetizare nu poate să ascundă problemele reale ale acestei lucrări. Conform specialiştilor Inspectoratului Teritorial în Construcţii Bihor, faianţările apărute sunt primele semne ale unei fundaţii cu probleme. "Am fost în cursul zilei pe drumul de centură, venind dinspre Metro, şi i-am văzut pe băieţii de le Selina că săpaseră vreo 15 cm şi scoteau asfaltul şi piatra. Am numărat, aşa, la o primă verificare, 27 de locuri cu probleme. Asfaltul este afectat de faianţări, care provoacă o degradare ce are ca principală cauză cedarea fundaţiei. La prima vedere, stratul de sub anrobat are o problemă", ne-a precizat un inspector din cadul ITC Bihor.

 

Încercările reprezentanţilor Selina de a acoperi gravele erori de execuţie nu au cum să-şi atingă scopul, noul strat de anrobat nefăcând decât să ascundă incompetenţa sub preş. Responsabilii ITC Bihor au declarat că îi vor convoca în aceste zile la faţa locului pe responsabilii Selina şi ai proiectantului pentru prelevarea de probe şi încheierea unui proces-verbal referitor la calitatea lucrărilor.