Ziua de 16 noiembrie a avut o însemnătate mare pentru comunitatea de studenţi români de la Roma, întrucât aceştia au avut oportunitatea de a participa la o întâlnire cu consilierul de stat pentru relaţia cu românii de pretutindeni din afara graniţelor, Sandra Pralong, în cadrul proiectului de ţară ,,România educată”.

 

Evenimentul a avut loc la sediul Ambasadei României în Italia, avându-l gazdă pe Excelanţa sa domnul George Gabriel Bologan, ambasadorul Romaniei în Republica Italiană. În alocuţiunea sa, George Bologan a punctat importanţa colaborării interinstituţionale cu scopul de a le oferi autorităţilor ocazia de a cunoaşte cât mai bine aşteptările şi necesităţile cetăţenilor. În cadrul întâlnirii destinate comunităţii de studenţi din Roma, Sandra Pralong a încurajat studenţii să participe activ în procesul de dezbatere publică derulat în perioada 2016-2018 şi le-a adus la cunoştinţă acestora modalităţile prin care se pot implica pentru a ajuta sectorul de educaţie şi cercetare din România. Sudenţii au avut posibilitatea să poarte un dialog constructiv cu Sandra Pralong, subliniind problemele pe care aceştia le-au întâmpinat de-a lungul procesului educativ. Una din principalele probleme semnalate de către studenţi a fost lipsa unui fond de carte nouă în cadrul bibliotecilor româneşti care, spun ei, reprezintă şi motivul pentru care se află la Roma, unde au acces la cele mai noi publicaţii pentru domeniile de cercetare. Sandra Pralong a luat în considerare problema semnalată de studenţi şi i-a încurajat pe aceştia să se implice cât mai mult în acest proces şi cu scopul de a dezvolta un parteneriat solid între diaspora şi instituţiile statului.

,,România educată” este un proiect naţional ce are ca obiectiv crearea unei viziuni pe termen lung referitoare la sectorul educaţie şi cercetare. Proiectul se derulează pe perioada 2016-2018, timp în care Administraţia Prezidenţială va derula o amplă dezbatere publică privind educaţia şi cercetarea din România, finalitatea proiectului referindu-se la elaborarea unui mix de politici publice, a unui model de guvernanţă pentru sectorul educaţie şi cercetare.

Alina-Maria Balaj