Muncipalitatea orădeană a decis, în urmă cu un an, că nu i-ar strica să-şi creeze propriul organ de presă, singurul scop fiind promovarea în rândul orădenilor a unei imagini favorabile a activităţilor funcţionarilor din cadrul Primăriei Oradea. Mii de pagini au fost umplute cu articole laudative la adresa celor mai zeloşi angajaţi ai Primăriei, iar mai-marii Primăriei Oradea nu au rezistat tentaţiei de a-şi vedea numele semnat pe fel şi fel de materiale, transformându-se peste noapte din economişti, ingineri şi constructori în veritabili jurnalişti. Şi toate aceste excese de vanitate s-au realizat pe banii contribuabililor orădeni. Pentru a-i convinge pe consilierii locali orădeni de oportunitatea editării Ziarului Primăriei Oradea, susţinătorul proiectului, Sorin Borza, şeful Serviciului Imagine, Comunicare, Mass-Media din cadrul Primăriei Oradea, şi-a motivat iniţiativa prin prisma nevoii cetăţenilor oraşului de a fi informaţi despre hotărârile luate de Consiliul Local. Cum publicarea lor în presa locală însemna costuri suplimentare, municipalitatea orădeană s-a orientat spre crearea unui ziar propriu, în paginile căruia să se regăsească aceste hotărâri. La scurt timp, însă, scopul iniţial a fost complet deturnat, paginile Ziarului Primăriei Oradea fiind transformat într-un organ de propagandă al executivului local. Pe parcursul anului au fost semnalate numeroase reclamaţii privind calitatea îndoielnică a modului de redactatre, fără, însă, ca şefii Primăriei Oradea să dispună vreo măsură în acest sens. Astfel, pentru hotârârile de Consiliu Local se alocau spaţii reduse, iar din cauza conţinutului mare de informaţii, se foloseau pentru redactarea paragrafelor legale litere mici, abia vizibile. În aceste condiţii, cele mai importante informaţii din ziar erau practic indescifrabile, calitatea îndoielnică a hârtiei folosite având şi ea o contribuţie importantă la scrisul ilizibil. În tot acest timp, pentru activitatea unuia sau a altuia dintre funcţionarii Primăriei Oradea se alocau spaţii generoase, utilizându-se caractere îngroşate. Mai mult, o serie dintre angajaţi ai instituţiei s-au trezit peste noapte înzestraţi cu talentul de jurnalişti şi s-au apucat să redacteze materiale de presă în care îşi reflectau propria activitate sau îşi exprimau opiniile. Aşa se face că, pe lângă costurile pe care le implică editarea şi distribuţia unui astfel de periodic, în cadrul Primăriei Oradea a fost creată o adevarată "redacţie", o armată de funcţionari fiind angajaţi pentru a face pe reporterii. 300.000 lei, aruncaţi prin scările blocurilor Primul număr al Ziarului Primăriei Oradea a apărut anul trecut pe data de 17 martie. Oficiosul orădean a ajuns în prezent la cel de- al 29 - lea număr, lunar fiind editate câte două ediţii, a câte 65.000 de exemplare/tiraj. Astfel, într-un an au fost distribuite către cetăţeni 1.885.000 exemplare, pentru care orădenii au achitat 300.000 lei. Sute de exemplare erau aruncate de fiecare dată de către distribuitorii Inform Media prin scările blocurilor, un caz fericit, având în vedere că la mulţi orădeni ziarul nici măcar nu ajungea. Cu toate aceste neajunsuri, executivul orădean a decis să continue proiectul, zilele trecute fiind organizată o nouă licitaţie pentru tipărirea şi distribuirea Ziarului Primăriei Oradea. La licitaţia organizată, ieri, a fost înregistrată o singură ofertă, a aceleiaşi firme orădene de editare şi distribuţie, Inform Media. Dacă anul trecut aceasta a oferit 0,011 lei/pagină fără TVA pentru editarea ziarului în limba română, acum oferta a fost de 0,015 lei/pagină fără TVA. Pentru limba maghiară, anul trecut tariful a fost de 0,014 lei/pagină fără TVA, acum oferta a crescut la 0,019 lei/pagină fără TVA. Aşadar, comparativ cu anul trecut s-a înregistrat o creştere cu 30%.