Toate persoanele încadrate într-un anume grad de handicap vor fi reevaluate în baza noii legislaţii. De asemenea, aceasta prevede că fiecare persoană trebuie evaluată din punct de vedere medical, psihologic şi social de către Serviciul de evaluare complexă din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului.

Acest serviciu va întocmi şi un plan de intervenţie pentru fiecare persoană, iar dosarele vor fi înaintate Comisiei de evaluare, care, în baza documentelor primite şi a propunerilor făcute de Serviciul de evaluare, va decide încadrarea într-un grad de handicap. Persoanele încadrate într-un grad de handicap sau cele care vor să solicite acest lucru trebuie sa se prezinte la Serviciul de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap cu o cerere tip de evaluare, care se eliberează la secretariatul comisiei, o scrisoare medicală-tip de la medicul de familie, eliberată de la secretariatul comisiei, investigaţii paraclinice solicitate de către Serviciul de evaluare complexă, în funcţie de boală, copie după biletul de ieşire din spital, copie după decizia de pensionare şi după cuponul de pensie pentru cei care au pensie de invaliditate, adeverinţă de salariat, pentru cei încadraţi în muncă, anchetă socială efectuată de Serviciul social din cadrul primăriei de care aparţin, copia ultimului certificat de încadrare în grad de handicap, pentru cei care vin la reevaluare, şi o copie după actul de identitate. În cazul persoanelor nedeplasabile este necesar un certificat medical de la medicul de familie care să ateste acest lucru, iar cineva din familie trebuie sa facă o cerere prin care să solicite deplasarea la domiciliu a Comisiei de expertiză. De asemenea, cei care solicită reevaluarea trebuie să depună dosarul cu 30 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a certificatului de încadrare într-un grad de handicap. Evaluarea cazurilor noi se face în maxim 60 de zile de la data înregistrării cererii şi a documentelor. Cei interesaţi pot obţine informaţii la secretariatul Serviciului de luni pâna vineri, între orele 08:00-16:00 sau la numărul de telefon 0259/436-650.

Potrivit reprezentanţilor din cadrul DGASPC Bihor, se speră ca prin aplicarea noii legi să scadă numărul persoanelor cu handicap cu cel puţin 15%. Cele mai multe persoane care posedă certificat de handicap sunt în localităţile Vârciorog, Bratca, Brusturi şi Curăţele, în timp ce la polul opus se află Oradea şi Abrămuţ.