Biroul de Consiliere pentru Cetăţeni este un serviciu social al municipiului Oradea, înfiinţat în anul 2002, de către Fundaţia Ruhama, în parteneriat cu Consiliul Local Oradea, prin Administraţia Socială Comunitară Oradea - ASCO, cu sprijin financiar acordat de Uniunea Europeană, prin programul PHARE. Potrivit unui raport statistic, în anul 2006, aproximativ 900 de persoane au fost consiliate de către specialiştii BCC Oradea. BCC Oradea oferă informare şi consiliere în 12 domenii de larg interes public: sănătate publică, regimul proprietăţii, asistenţă socială, impozite şi taxe etc. Potrivit unui raport statistic, numai în cursul anului 2006, Biroul de Consiliere pentru Cetăţeni (BCC) Oradea a asistat 886 de cetăţeni pentru a-şi rezolva problemele. "Echipa BCC Oradea este formată din tineri consilieri cu studii superioare, amabili şi dornici să contribuie la dezvoltarea socială a urbei, acoperind această gamă de nevoi ale cetăţenilor - informare şi consiliere", a precizat Monica Crişan, de la Fundaţia Ruhama. "De la înfiinţarea BCC în 2002, de către Fundaţia Ruhama, în parteneriat cu Administraţia Socială Comunitară Oradea, serviciul s-a dezvoltat gradual, înregistrând o creştere a numărului de beneficiari de la an la an, însumând astăzi peste 3.000 de cazuri asistate, dintre care 40% femei şi 60% bărbaţi. Raportat la vârstă, 24% din cazuri au vârsta până în 25 de ani, 44% - între 26 şi 50 de ani, iar 32% au peste 50 de ani. O mare pondere o au cetăţenii cu venituri mici (60%), restul fiind cei cu venituri medii. BCC a deservit deopotrivă români (70%), maghiari (19%), romi (10%), dar şi germani, slovaci, evrei, polonezi şi italieni. Privitor la nivelul de educaţie, 15% dintre beneficiari au studii primare, 54% - studii medii, 24% - studii superioare şi 7% sunt fără studii. Şomerii şi pensionarii sunt categoriile ocupaţionale care apelează cel mai frecvent la serviciile BCC. "Un pas important l-a constituit încheierea unui parteneriat cu ziarul Crişana, care găzduieşte rubrica "Curier cetăţenesc", unde sunt prezentate cazuri concrete de consiliere, modurile de rezolvare, precum şi legislaţia şi procedurile aferente, păstrând însă confidenţialitatea persoanelor consiliate", a mai precizat interlocutoarea. Numărul celor care s-au adresat BCC Oradea a crescut semnificativ în perioada ianuarie-iulie 2006 - 715 cereri, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când s-au înregistrat doar 343 cereri, datele indicând o creştere de 208%. Dublarea cererilor în 2006 arată că serviciul BCC Oradea se înscrie pe un trend pozitiv, având tot mai mare "trecere" în rândul orădenilor, datorită standardelor calitative adoptate. Prin misiunea lui, Biroul de Consiliere pentru Cetăţeni Oradea stimulează participarea cetăţenească la viaţa comunităţii: "Nimeni nu trebuie să sufere din cauza lipsei informaţiei cu privire la drepturile şi responsabilităţile pe care le are şi serviciile sociale la care are acces". Serviciile de informare şi consiliere de tip BCC au drept scop sprijinirea cetăţenilor în exercitarea drepturilor şi obligaţiilor lor şi în rezolvarea unor probleme complexe cu care se confruntă, precum şi facilitarea relaţiei cetăţenilor cu autorităţile publice locale sau centrale. Biroul de Consiliere pentru Cetăţeni stă la dispoziţia cetăţenilor în zilele de luni, marţi, joi şi vineri, între orele 8-14, şi miercuri, între 11-17, la sediul de pe B-dul General Magheru, nr. 21, ap. 159, demisol.