Festivalul Zilele Cetăţii Oradea s-a încheiat duminică, 3 iulie, prin concertele trupelor N.O.R. şi Baby Elvis. Chiar dacă nu a devenit neîncăpătoare, aşa cum se întâmplă în cadrul Toamnei Orădene, Cetatea a reuşit să atragă mii de orădeni pe parcursul întregului weekend, graţie evenimentelor expoziţionale şi atelierelor pentru mari şi mici.

 

Astfel, cei care au trecut pragul Cetăţii în cadrul festivalului, au avut alte motivaţii, în afară de obişnuitele grătare şi recitaluri sau concerte, tipice oricărui festival. Cetatea a invitat de această dată vizitatorii să deguste pagini de istorie, expoziţii rare sau unice (cum este arhiva familia Thurzo), a îmbiat copiii mai întâi la ateliere meşteşugăreşti, şi abia apoi la teatru şi tobogane gonflabile, şi a avut grijă să se îmbrace în haine potrivite unei astfel de sărbători. Astfel, peste 150 de persoane au umblat în costume medievale, demonstraţiile sau concursurile de lupte medievale au putut fi zilnic admirate, copiii au fost invitaţi, în joacă, să dărâme ziduri de cetăţi, tirul cu arcul a fost favorit al vizitatorilor, iar jongleriile cu foc au fost nelipsite.

În plus, fiecare spaţiu a fost adecvat utilizat, expoziţiile cu vânzare s-au încadrat în atmosfera propusă, iar serile au fost împodobite cu proiecţii pe ziduri, având ca subiect istoria oraşului Oradea. Şi pentru că festivalul a însemnat în primul rând promovarea unui centru istoric reabilitat, intrarea la toate expoziţiile din Cetate a costat numai trei lei.

Concertele rămân o motivaţie pentru iubitorii de muzică, aşa că festivalul s-a bucurat şi de prezenţa artiştilor Andrei Aldea și invitații săi, Marian Filip, trupa Vunk, N.O.R. şi Baby Elvis. În plus, a existat şi un concert de muzică medievală şi tradiţională, cu invitaţi ca grupurile Truverii, Hunia di Cantores, Lupus Dacus, dar şi recital, cvartet de coarde, oferit de ProArt.

Astfel, în ciuda caniculei sau a ploilor de vară, Cetatea a prins viaţă în cadrul unui eveniment în care ea însăşi a fost gazdă şi „vedetă”, simultan.