Executivul orădean le-a dat, ieri, consilierilor, întruniţi în şedinţă ordinară, mari bătăi de cap, punându-i să aleagă între două variante de amenajare a giraţiei din Centrul Civic, lângă Piaţa Agroalimentară "Cetate", una simplă, care prevede trecerea tramvaiului la acelaşi nivel cu sensul giratoriu ce va fi construit la intersecţia străzilor Dimitrie Cantemir şi Sucevei, iar alta, mai complexă, conform căreia tramvaiul ar urma să tranziteze intersecţia printr-un pasaj subteran. După ce, într-o primă fază, în urmă cu mai bine de doi ani, aleşii locali orădeni au aprobat realizarea, în baza unui parteneriat public-privat, a unui sens giratoriu în Centrul Civic, lângă Piaţa Mare, ieri, executivul a revenit asupra proiectului respectiv. Astfel, pe lângă varianta iniţială, şi anume de sens giratoriu şi atât, reprezentanţii Primăriei, la propunerea Serviciului Circulaţie din cadrul Poliţiei Rutiere, au venit şi cu o a doua propunere, şi anume construirea unui pasaj subteran, de 200 metri lungime, care ar presupune coborârea tramvaielor lângă blocul turn de lângă Parc şi ieşirea lângă blocul Cicero. Ceea ce, în condiţiile în care există deja încheiat un contract cu Labrasoft (executant al lucrărilor), ar presupune rezilierea bilaterală a acestuia şi amânarea, pentru moment, a lucrărilor deja începute. Singura problemă care rămâne, însă, este aceea a fondurilor, având în vedere că primul proiect ar costa municipalitatea aproximativ 70 miliarde lei, în timp ce al doilea ar presupune costuri de până la 310 miliarde lei, o sumă considerată de Direcţia Tehnică foarte mare în condiţiile în care durata de realizare a investiţiei este de doar 24 de luni. Chiar şi aşa, însă, viceprimarul Oradiei, Mihai Groza, i-a îndemnat pe consilieri să gândească în perspectivă şi să ia în calcul şi versiunea mai îndrăzneaţă a respectivului proiect. Mai exact, viceprimarul le-a cerut consilierilor să-şi dea acordul de principiu pentru ambele forme ale studiului de fezabilitate, iar în eventualitatea în care nu vor fi găsite fondurile necesare să fie pusă în practică varianta simplă. Din păcate, însă, toată munca de lămurire a acestuia a fost în zadar, începerea demersurilor Primăriei mai având de aşteptat, cel puţin până în luna martie, când va fi rediscutată oportunitatea construirii unui pasaj subteran pentru tramvaie în Centrul Civic, amânată, ieri, pe motiv că procesul-verbal de predare a studiului de fezabilitate nu a fost semnat de toţi consilierii.