Codul etic al marketingului produselor alimentare destinate copiilor defineşte Criteriul Nutriţional Minimal pe care ar trebui să-l respecte alimentele destinate copiilor, pentru a nu le afecta sănătatea şi a nu-i predispune la obezitate.

Cele două efecte ale alimentaţiei nesănătoase înregistrează o rată de creştere tot mai mare, în întreaga lume, fapt ce a alertat autorităţile europene. Adoptarea, voluntară, a acestui ansamblu de reguli presupune încetarea promovării produselor care nu respectă Criteriul Nutriţional Minimal prin orice mijloace de marketing şi respectarea dreptului copiilor de a nu fi influenţaţi sau de a nu-şi influenţa părinţii să cumpere anumite produse. Proiectul Codului etic pentru marketingul produselor alimentare destinate copiilor este supus dezbaterii publice, urmând să fie analizat de producătorii din domeniu, de autorităţile statului, precum şi de cei implicaţi în promovarea acestor produse, urmând ca varianta finală să fie stabilită în perioada următoare.
Prin Legea 363/2007, legislaţia românească referitoare la combaterea practicilor comerciale incorecte prevede faptul că este interzis să adresezi în reclame îndemnuri directe copiilor, pentru a cumpăra produse.
Reprezentanţii ANPC insistă pe necesitatea de a da consistenţă legislaţiei în domeniu, acest cod reprezentând un pas important în direcţia respectării unor norme etice generale de marketing şi, în general, a drepturilor consumatorilor.