Administraţia Finanţelor Publice (AFP) Bihor reaminteşte contribuabililor că, din luna februarie, Administraţia pentru Contribuabili Mijlocii este constituită la nivelul Regiunii Cluj Napoca, astfel că, începând de la mijlocul lunii mai, se aplică noi proceduri la obţinerea unor documente fiscale.

Astfel, în ceea ce priveşte depunerea cererilor pentru obţinerea certificatele de atestare fiscală, cererile pot fi transmise: prin poştă - certificatul se va trimite de către Administraţie tot prin poştă cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire - la solicitarea contribuabilului; la sediul Administraţiei; fără deplasare la sediul Administraţiei; cererile privind eliberarea Certificatelor de atestare fiscală  se transmit de către contribuabilii mijlocii pe adresa de e-mail : contrib.mijlocii.CJ@mfinante.ro, în format .pdf. La datele de contact ale solicitantului, cererea va conţine şi un număr de telefon; certificatele se vor emite şi se vor transmite (nesemnate) prin e-mail atât contribuabilului, cât şi Administraţiei Judeţene pe adresele de e-mail a şefilor de serviciu/birou Evidenţă Analitică pe Plătitor; contribuabilii vor lista certificatul de atestare fiscală (în câte exemplare doresc) şi se vor prezenta la sediul administraţiilor judeţene, în a căror rază teritorială îşi au sediul, pentru semnare şi ştampilare.

Solicitarea cazierului fiscal. Potrivit art. 9 alin. (2) din O.G. nr. 39/2015 privind cazierul fiscal, cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal în cazul contribuabililor persoane juridice sau entităţi fără personalitate juridică se depune la orice unitate fiscală competentă în eliberarea certificatului de cazier fiscal, indiferent de domiciliul contribuabilului, de către reprezentantul legal al acestora sau prin reprezentant pe bază de mandat întocmit conform legii. În cazul depunerii cererii de către reprezentantul legal al persoanelor juridice, acesta are obligaţia de a prezenta documente care să ateste calitatea de reprezentant legal.

Referitor la depunerea declaraţiilor fiscale şi plata obligaţiilor fiscale, AFP Bihor precizează că depunerea declaraţiilior fiscale de cătrre contribuabilii mijlocii  se face la Administraţia pentru Contribuabili Mijlocii constituită la nivelul Regiunii Cluj Napoca prin modalităţile de declarare prevăzute de lege, respectiv: se comunică prin poşta, cu confirmare de primire; prin mijloace electronice sau prin sisteme electronice de transmitere la distanţă, cu semnătura electronică (nu este valabila transmirea declaraţiilor scanate prin e-mail); la sediul Administraţiei pentru Contribuabili Mijlocii constituită la nivelul Regiunii Cluj Napoca. Contribuabilii mijlocii vor efectua plata obligaţiilor fiscale la Trezoreria Municipiului Cluj Napoca – cod TREZ 216, utilizând aplicaţia „Ordine de plată/Foi de vărsământ/CEC ridicare numerar multiplu” de pe site-ul ANAF, secţiunea Persoane Juridice - 01. Legislaţie - Programe utile.

Legat de depunerea Formularelor 150 şi 152, persoanele deţinătoare de certificat digital depun la orice unitate fiscală: împuternicirea autentificată de notarul public, din care rezultă dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaraţiile fiscale pentru contribuabil, actul de identitate, Formularul 150; împuternicirea autentificată de notarul public, din care rezultă dreptul titularului certificatului calificat de a accesa dosarul fiscal al contribuabilului, actul de identitate, Formularul 152.