Cererea pentru utilizarea unui certificat digital calificat se completează, se transmite electronic şi se listează prin funcţionalităţile puse la dispoziţie de serviciul “Depunere declaraţii on-line” existent pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice (MFP).

Pentru utilizarea serviciului  de depunere a declaraţiilor on-line existent pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice, portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), în calitate de reprezentanţi legali sau imputerniciţi, desemnaţi de către contribuabili pentru semnarea şi depunerea  Declaraţiilor 100, 101, 104, 112, 120, 130, 200,205,300, 301, 390, 394, 710 respectiv situaţiile financiare, se vor efectua următoarele operaţiuni:    obţineţinerea unui certificat de semnătură electronică de la o firmă autorizată; descărcarea documentului de confirmare, completarea şi trimiterea acestuia spre avizare furnizorului certificatului calificat;    înregistrarea persoanei care deţine certificat digital calificat, ca utilizator al serviciului de depunere a declaraţiilor on-line, prin transmiterea, în format electronic, a documentului de confirmare a certificatului calificat, existent pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice, portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, semnat digital de către solicitant şi confirmat prin semnătura electronică a autorităţii de certificare, în conformitate cu instrucţiunile de utilizare a serviciului „Depunere declaraţii on-line”;

depunerea Formularului 150 ”Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, existent pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice, portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în conformitate cu instrucţiunile de utilizare a serviciului „Depunere declaraţii on-line”. Cererea pentru utilizarea unui certificat digital calificat se completează, se transmite electronic şi se listează prin funcţionalităţile puse la dispoziţie de serviciul “Depunere declaraţii on-line”. Listarea se face după generarea automată a acestuia.

Potrivit legii, cererea trebuie să fie însoţită de: documentul de identitate al titularului certificatului calificat, în original şi în copie; documentul, în original şi copie, care atestă calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului, sau documentul de împuternicire, autentificat de notarul public, din care rezultă dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaraţiile fiscale pentru contribuabil. Acest document se depune în situaţia în care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat; documentul, în original şi copie, care atestă calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului (acest document poate fi Hotărârea Adunării Generale a Acţionarilor sau Statutul societaţii comerciale); sau, în situaţia în care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat, se prezintă documentul de împuternicire, autentificat de notarul public, din care rezultă dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaraţiile fiscale pentru contribuabil. Pe baza acestor documente, Fiscul va verifica realitatea datelor înscrise în cerere, serviciul Depunere declaraţii on-line putând fi utilizat  după 4 - 7 zile lucrătoare de la depunerea documentaţiei. De precizat că depunerea declaratiilor se poate face accesând link-ul https://decl.anaf.mfinante.gov.ro/my.policy.