Ordinul de începere a lucrărilor pentru amenajarea unui pasaj suprateran la giraţia de la intersecţia drumului de centură al municipiului Oradea cu strada Universității a fost dat vineri, 11 octombrie.

Lucrările urmează să înceapă în această săptămână. Investiţia este de 27,8 milioane lei, termenul de realizare fiind de un an şi şase luni.  Contractul dintre municipalitatea orădeană şi PORR Construct a fost semnat în luna mai a acestui an, termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor fiind 11 aprilie 2021. Valoarea contractului este de 27.859.348,72 lei (fără TVA), finanţarea fiind asigurată de la bugetul local.

Firma constructoare a realizat deja organizarea de şantier, inginerul Dan Ungureanu anunţând că, în primă fază, vor fi mutate reţelele de apă, canalizare, fibră optică, electrice şi de iluminat, şi vor fi amenajate benzile de ocolire a pasajului. După ce vor fi create benzile de ocolire a pasajului, circulația va fi restricționată pe o bandă, iar apoi se va trece la construcția propriu-zisă a pasajului.

Pasajul se va executa de-a lungul drumului de centură, de o parte și de alta a străzii Universității, va avea trei deschideri de 24 m și o lungime de 72 m, lungimea totală a rampelor fiind de 473 m. Pasajul va avea două benzi de circulație pe sens, lățimea părții carosabile fiind de 14 m. Bretelele de legătură la girație, câte una pe direcție, vor asigura toate relațiile de legătură între drumul de centură și drumurile laterale. Lățimea părții carosabile a bretelelor va fi de 3,5 m și va fi delimitată de un trotuar în zona sensului giratoriu. Sensul giratoriu va avea cinci ramuri: Borș, Cluj, str. Universității, str. Ogorului și strada nouă de acces la Piața 100. Pe sub pasaj va fi amenajată și o trecere pentru pietoni cu lățimea de 4 metri, care include și o pistă de biciclete. „El va face legătura cu Piața 100 pentru cei care vin de pe strada Universității, cu semafoare în dreptul benzilor de ocolire a pasajului”, a declarat viceprimarul Florin Birta.

„Infrastructura pasajului va fi alcătuită din culei și pile intermediare. Atât culeele, cât și pilele se vor executa cu fundații indirecte pe piloţi forați de diametru, iar pentru racordarea cu terasamentele – umplutura din spatele culeelor înspre laterale va fi susținută de ziduri de sprijin din beton armat. Rampele pasajului vor avea o lățime de 14 m, cu spații de siguranță și parapet de siguranță. Fundațiile pasajului pietonal vor fi executate din beton armat, iar elevațiile din elemente prefabricate”, a declarat Dan Ungureanu.

„Lucrăm în paralel și la alte două proiecte în zonă, ele fiind date deja pentru a realiza procedura de achiziție: drumul de legătură între Leroy Merlin și Piața 100 și drumul de legătură între strada Anghel Saligny și pasajul de legătură care trece înspre cartierul Grigorescu. Așadar, anul viitor, inclusiv aceste drumuri vor fi finalizate și circulația în zonă, accesul în Piața 100 și în Parcul Industrial vor fi mult mai facile”, a afirmat viceprimarul.