În vederea aplicării în mod unitar a dispoziţiilor legale în materie de stare civilă, Direcţia de Evidenţă a Persoanelor Bihor aduce la cunoştinţa bihorenilor informaţii utile cu privire la eliberarea certificatelor de deces.

Certificatele de deces se eliberează membrilor familiei sau altor persoane îndreptăţite, personal sau prin împuternicit cu procură specială autentificată, împuternicire avocațială, în baza documentelor cu care se face dovada identităţii, în original şi fotocopie, aflate în termen de valabilitate.

Dovada identităţii se  face cu unul dintre următoarele documente:

- pentru cetăţenii români - carte de identitate, carte de identitate provizorie, paşaport de cetăţean român cu domiciliul în străinătate;

- pentru cetăţenii Uniunii Europene sau Spaţiului Economic European - documentul de identitate sau paşaportul emis de statul ai căror cetăţeni sunt;

- pentu cetăţenii străini din statele terţe - paşaportul emis de statul ai căror cetăţeni sunt;

- pentru apatrizi - paşaport emis în baza Convenţiei privind statutul apatrizilor din anul 1954, însoţit de permisul de şedere temporară sau permanentă, după caz.

În cazul cetăţenilor străini sau apatrizilor ale căror acte de identitate nu conţin date înscrise prin utilizarea alfabetului latin, se solicită traducerea legalizată a filei care conţine datele de identificare.

Cererea de eliberare a certificatului de deces se adresează Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor sau primăriei care are în păstrare actul de deces sau Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor sau al primăriei de la locul de domiciliu ori reşedinţă al solicitantului.