Pandemia cu noul tip de coronavirus a cauzat grave dezechilibre economice în toate domeniile. Evident că sportul nu avea cum să scape și tocmai de aceea conducerea CSM Oradea a venit cu un proiect interesant, numit Operațiunea 100, și care este menit să ajute la ieșirea din această situație.

„Operațiunea 100” este un program de solidaritate propus tuturor firmelor bihorene. „Misiunea acestui proiect este aceea de a oferi posibilitatatea de promovare prin baschet tuturor întreprinderilor mici și mijlocii, la un preț accesibil: 100 de lei pe lună. Prin intermediul platformei 100.csmoradea.ro invităm toți doritorii să ni se alăture în planul de a continua pe calea performanței”, menționează site-ul oficial al clubului. „Succesul baschetului orădean se datorează în mare parte partenerilor locali. Iar prin acest proiect, vrem să ducem performanța și mai departe. Parteneriatele cu peste 30 de companii locale ne-au demonstrat că legătura dintre sport și business este una de succes în ambele direcții. În toți acești ani, baschetul a avut succes datorită unei comunități locale unite. Iar faptul că orădenii au rezonat cu sportul nostru și ne-au fost alături de fiecare dată ne-a determinat să venim și noi în sprijinul comunității locale. Misiunea noastră este aceea de a ajuta firmele bihorene să revină pe un drum prosper. Știm că bugetele de marketing și publicitate sunt primele tăiate într-o astfel de criză și tocmai de aceea am dorit să oferim o soluție de publicitate prin sport accesibilă tuturor. Astfel, propunerea noastră se adresează tuturor firmelor bihorene și oferă publicitate prin sport pentru un buget disponibil tuturor companiilor. 100 de lei pe lună!”, se mai arată în comunicatul clubului.

 

Pentru cei 100 de lei pe lună, firmele bihorene vor fi promovate astfel:

-    inserția logo-ului firmei la intrarea în Arena „Antonio Alexe”

-    apariția pe reclamele LED la un meci al echipei de baschet

-    prezentarea companiei în 2 articole din mediul online CSM Oradea

-    comunicat de presă în care va fi menționat numele tuturor partenerilor

-    inserția logo-ului firmei în revista oficială CSM Oradea

 

Proiect pentru întreg clubul sau doar pentru baschet?

Așadar, CSM Oradea se adaptează vremurilor, încercând să atragă resurse financiare specifice unor astfel de perioade. Proiectul seamănă destul de mult cu ceea ce fac suporterii echipei de fotbal Dinamo București, care, tot prin intermediul unei platforme online, atrag sumele necesare desfășurării activității la formația alb-roșie. Inițiativa este bună și ar fi putut fi extraordinară dacă ea, după cum se poate deduce, nu s-ar fi adresat exclusiv susținerii echipei de baschet. Iar dacă asta se va întâmpla, conducerea clubului va fi făcut o greșeală voluntară propunând ca partener în acest proiect întreg clubul (CSM Oradea) și nu doar formația de baschet (CSM CSU Oradea), așa cum ar fi fost corect. Dar, totuși, să sperăm că această presupunere este eronată și că resursele financiare atrase vor avea parte de o distribuire echitabilă către toate secțiile de performanță din cadrul acestei entități sportive, mai cu seamă că handablul masculin, încă o dată, a fost vitregit chiar dacă, la rândul său, a purtat cu cinste numele CSM Oradea și în ultimul sezon competițional. Criza financiară este evident vizibilă la secția de polo, echipa pregătită de către Dorin Costrăș pierzându-i sau urmând să-i piardă pe trei dintre cei mai buni jucători: Vlad Dragomirescu, Vlad Georgescu și Yusuke Inaba. Așadar, orice resursă financiară atrasă ar trebui distribuită uniform, deoarece, la fel ca baschetbeliștii, poloiștii și handbaliștii au făcut performanță, la rândul lor.