Efectele posibile ale pandemiei în fotbalul românesc - Jumătate dintre echipele Ligii I riscă falimentul
În cazul în care criza noului tip de coronavirus se va extinde şi va duce la suspendarea definitivă a campionatului Ligii I, o parte dintre echipe riscă falimentul, cele mai expuse fiind echipele din playout.
O analiză a Gazetei Sporturilor arată că jumătate din echipele Ligii I riscă falimentul în cazul posibilei suspendări a campionatului din cauza noului tip de coronavirus. 28 de milioane de euro, fără TVA, achită televiziunile deţinătoare de drepturi pentru difuzarea meciurilor din Liga I. Cu sezonul suspendat, viaţa unora dintre echipe este ameninţată, arată GSP. Asta pentru că bugete viitoare ar urma să fie puternic afectate. Regulamentul prevede ca televiziunile să achite integral drepturile TV pentru competiţia în curs, lucru care s-a şi întâmplat. Acest lucru le garantează echipelor faptul că vor încasa banii conform planului pentru sezonul aferent. Modificarea va apărea însă în bugetele pentru anul viitor.
Probleme mici doar pentru cluburile puternice
În cazul scenariului care spune că sezonul va fi suspendat definitiv, sumele aferente jumătăţii de sezon anulate ar urma să fie scăzute din contractul pentru anul următor. Asta înseamnă o pierdere totală de 7,5 milioane euro pentru Liga I, notează sursa citată. În Liga I există echipe a căror pondere a banilor din drepturile TV reprezintă peste 50% din bugetul anual. Este mai ales cazul formaţiilor din playout-ul campionatului - Viitorul, Chindia, Hermannstadt, Voluntari, Poli Iaşi, Clinceni, dar şi a unor formaţii de playoff - Gaz Metan, FC Botoşani. Cele mai ferite sunt cluburile puternice - CFR Cluj, FCSB, Craiova, al căror buget se bazează şi pe alte venituri. Totuşi, şi ele ar putea fi afectate serios. Potrivit analizei făcute de Gazeta Sporturilor, echipele din Liga 1 produc puţini bani din activităţile comerciale şi din vânzarea de bilete. 18% din veniturile totale vin din sponsorizări şi publicitate, 8% din bilete şi doar 4% din activităţi comerciale şi marketing.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.