Astfel, în meciul Biharea Vaşcău - Liberty II Marghita prestaţia "fluieraşului" Marcel Pirtea a fost mult decât jalnică, deciziile fiind luate anapoda. După ce oaspeţii au înscris primul gol (singurul, de altfel), balanţa deciziilor a fost evidentă în favoarea lor. Huiduielile din tribună l-au lăsat rece, mai ales în minutul 68, când tuşierul Dem Stelian (de o corectitudine exemplară) i-a semnalat faptul că portarul Bak a pus "talpa" pe gâtul lui Filip. După multe ezitări, centralul i-a arătat cartonaşul roşu. La această fază, conform regulamentului, echipa adversă trebuia să beneficieze de lovitură de la 11 m. Stupoare, însă, centralul acordă mingea celor vinovaţi, fapt care l-a surprins şi pe antrenorul oaspeţilor, Gheorghe Ateşan, acesta recunoscând greşeala arbitrului. Pe lângă alte anomalii făcute, acest meci a fost "fixat" de un arbitru inconştient care ar fi trebuit să primească o vacanţă. Oare cu ce notă l-a "servit" Gheorghe Pirte, observatorul partidei?!
După acest episod văşcăuanii au avut parte la doar câteva zile distanţă de o prestaţie "la mişto" a unui divizionar din prima ligă. "Lung e drumul Clujului", dar mai greu a (Vaş)"coului" i s-ar potrivi centralului Ciprian Danşa, care a arbitrat meciul Biharea Vaşcău - Bihoreana Tileagd, domnia sa ieşind în "relief" cu decizii proprii şi mai ales având un permanent "dialog" cu Ioan Porge, preşedintele văşcăuanilor.
Cu o zi înainte, Ciprian Danşa a fost rezervă la meciul din prima ligă, CFR Cluj - Gloria Bistriţa, iar faptul că a apărut pe "sticlă" i-a oferit o altă imagine, bătându-şi joc de nişte provinciali după bunul lui plac. Deciziile au fost la alegere, culminând cu faza din minutul 86. Tuşierul Iuliu Timar (cu o conduită deosebită) i-a semnalat faptul că jucătorul Szabo a părăsit terenul fără aprobare şi a tras un fum din ţigară, intrând din nou pe teren. Cu o aroganţă deosebită acesta l-a întrebat pe tuşier "unde e ţigara, că eu nu o văd?", neluând nicio decizie disciplinară.
Oaspeţii au prins curaj şi la o fază banală de joc (un aut) Tot l-a înjurat şi ameninţat de la 2 m distanţă şi abia după presiunea gazdelor acesta a fost "gratulat" doar cu un cartonaş galben. Centralul a indicat 5 minute prelungire, însă gazdele au înscris în ultimul minut al prelungirilor şi centralul a mai continuat meciul (nejustificat) încă trei, iar pe fond de nervi aceştia au primit un gol (autogol, de fapt) ce va putea cântări decisiv în finalul campionatului la poziţia retrogradantă, deoarece ambele echipe sunt în luptă pentru supravieţuire.
Se pare însă că ierarhiile trebuie să aibă în clasament de multe ori alte poziţii în funcţie de interese şi de interesele de culise, care nu au nimic cu fair-play-ul şi cu bunul simţ.